سوریه حق بازپس‌گیری «جولان اشغالی» را برای خود محفوظ می‌داند

سوریه حق بازپس‌گیری «جولان اشغالی» را برای خود محفوظ می‌داند
پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 10:36

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تأکید بر لزوم آزادسازی جولان اشغالی، گفت: سوریه حق بازپس گیری جولان را برای خود محفوظ می داند.

العالم - سوریه

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد سخنانی را در خصوص لزوم آزادسازی جولان اشغالی مطرح کرد. وی گفت: سوریه حق بازپس‌گیری جولان اشغالی را برای خود محفوظ می‌داند.

بر اساس این گزارش، این مقام سوری عنوان کرد: تمامی اقداماتی که با هدف تغییر ماهیت جولان اشغالی توسط صهیونیست‌ها انجام می‌شود، غیر قانونی است. سوریه این حق را دارد تا با استفاده از تمامی ابزارهای مشروع، به آزادسازی جولان مبادرت ورزد.

بسام صباغ در ادامه اظهاراتش همچنین عنوان کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید رژیم صهیونیستی را وادار به پایان اشغالگری در جولان کند. دمشق معتقد است که صهیونیست‌ها باید به طور کامل از جولان عقب نشینی کنند.

چندی پیش «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه سخنانی را در خصوص ارتفاعات اشغالی جولان مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: دمشق بازپس گیری جولان اشغالی را حق خود می‌داند. المقداد یادآور شد: حضور نیروهای صلح بین المللی در ارتفاعات جولان نمی‌تواند مانعی برای آزادسازی این منطقه اشغالی باشد. ما معتقدیم که جولان باید آزاد شود و به آغوش ملت سوریه بازگردد.

وزیر خارجه سوریه در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا با حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، تمامی قطعنامه‌های بین المللی درباره جولان را نقض کرده است.

پربیننده ترین خبرها