وعده یمن به انتشار تصاویر تلفات و خسارات مزدوران اماراتی در استان شبوه تا ساعاتی دیگر

وعده یمن به انتشار تصاویر تلفات و خسارات مزدوران اماراتی در استان شبوه تا ساعاتی دیگر
پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 13:46

ستاد اطلاع رسانی جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن از انتشار تصاویر تلفات و خسارت های مزدوران اماراتی در استان شبوه این کشور طی ساعات آینده خبر داد.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، ستاد اطلاع رسانی جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کرد که تصاویر خسارت های مزدوران و داعشی های وابسته به امارات در استان شبوه یمن امروز (پنجشنبه) ساعت سه عصر به وقت محلی منتشر خواهد شد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیشب (چهارشنبه) در تویتی از شکست گروه تروریستی وهابی داعش و مزدوران امارات در پیشروی به طرف مناطق حریب و عین به رغم پوشش هوایی ائتلاف سعودی خبر داد و گفت: در درگیری دشمن با نیروهای مسلح یمن، بیش از 50 مزدور امارات کشته و زخمی شدند و شماری از خودروها و زره پوش های آنان منهدم شد.

بنابر اعلام وی، یگان موشکی یمن تجمع مزدوران امارات را با دو موشک هدف قرار داد که طی آن شماری از خودروهای زرهی و ماشین آلات مزدوران امارات منهدم شد و به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنان منجر شد.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به دنبال افزایش تحرکات نظامی امارات در یمن و هشدارهای نیروهای یمنی، ارتش و کمیته های مردمی یمن روز دوشنبه (27 دی ماه) به تلافی اقدامات نظامی امارات مناطق استراتژیک این کشور را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی یمن روز دوشنبه (27 دی ماه) به شبکه العالم گفت که نیروهای مسلح صنعا، اهداف نظامی، استراتژیک و راهبردی را در ابوظبی هدف قرار داده اند و این اقدام در پاسخ به تنش امارات علیه یمن و ادامه محاصره آن صورت گرفته است.

پس از انتشار خبر این حمله، سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن در پاسخ به تجاوزات آمریکایی سعودی اماراتی، عملیات نظامی موفقیت آمیزی را انجام دادند. این عملیات با 5 فروند موشک بالستیک و تعداد زیادی پهپاد علیه فرودگاه های دبی و ابوظبی، پالایشگاه نفت المصفح در ابوظبی و تعدادی از مواضع و تاسیسات مهم امارات انجام شد.

پربیننده ترین خبرها