پس از عملیات نظامی تلافی جویانه یمن؛

مقام سابق صهیونیست: باید به امارات کمک کنیم

مقام سابق صهیونیست: باید به امارات کمک کنیم
شنبه 2 بهمن 1400 - 16:10

پس از عملیات اخیر ارتش یمن علیه ابوظبی، رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مسافت صنعاء تا ابوظبی برابر با فاصله صنعاء تا بندر ایلات است، از تل‌آویو خواست که به جای صدور بیانیه، به امارات کمک کند.

العالم ـ امارات

«عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (آمان)، صبح امروز (شنبه)، در یادداشتی به نگرانی‌ها در خصوص حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی پرداخت.

بنا بر گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، یادلین با یادآور شدن این نکته که فاصله میان صنعاء و ابوظبی برابر با مسافت میان صنعاء و ایلات (شهری در جنوب اراضی اشغالی) است، گفت که نیروهای صنعاء موشک‌های دوربرد و پهپادهایی در اختیار دارند که می‌توانند حملاتی در چنین نقاط دوری انجام دهند و تل‌آویو باید ویژگی‌های این حمله را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس سابق ستاد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اضافه کرد که حمله به امارات به یک معضل راهبردی برای بازیگران عرصه بین‌الملل به‌ویژه واشنگتن تبدیل شده است چراکه روی‌گردانی آمریکا از متحدان منطقه‌ای باعث به تحلیل رفتن توان بازدارندگی این کشور خواهد شد.

وی درباره علت این امر توضیح داد در شرایطی که از اعتبار آمریکا در منطقه کاسته شده، عدم حمایت واشنگتن از متحدان منطقه‌ای موجب خواهد شد که این کشورها به دنبال جایگزینی آمریکا از جمله روسیه و چین باشند.

عاموس یادلین در ادامه از آمریکا خواست که ابتدا به خود و سپس به متحدانش در منطقه نشان دهد که قادر به محافظت از آن‌ها در برابر موشک‌ها و پهپاد است به‌ویژه آنکه جایگاه این کشور به علت عدم پاسخ به حملات راکتی و پهپادی اخیر در سوریه و عراق تضعیف شده است.

او همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات رویکرد واشنگتن درباره پایان دادن به جنگ یمن با تکیه بر مذاکرات است، در ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت که تل‌آویو برای انتقال سامانه‌های پدافند هوایی به امارات تردید دارد چراکه به دنبال حفظ و انحصار سامانه‌های پدافند هوایی در دستان خود است.

یادلین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد که تل‌آویو از قابلیت‌های اطلاعاتی، شناسایی و رهگیری بسیار بهتری برخوردار است؛ اما این ظرفیت‌ها عدم آسیب را جبران نمی‌کند.

رئیس سابق آمان همچنین اظهار داشت که آنچه در امارات رخ داد، یک فرصت تاریخی برای تل‌آویو است تا روابط خود را با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توسعه دهد؛ مسئله‌ای که در حال حاضر، نیازمند ارائه کمک به امارات و عدم اکتفا به صدور بیانیه است چراکه این فرصت باعث شکل‌گیری اساس یک ائتلاف دفاعی مشترک با مشارکت تل‌آویو، آمریکا و احتمال محلق شدن ریاض به این جمع خواهد شد.

به گزارش فارس، روز دوشنبه و پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها