در گفتگو با العالم مطرح شد:

امارات به تبعیت از صهیونیست ها در حال اجرای "نظریه ضاحیه" در بمباران یمن است

امارات به تبعیت از صهیونیست ها در حال اجرای
شنبه 2 بهمن 1400 - 15:44

کارشناس نظامی و استراتژیک لبنانی تاکید کرد که جنایت هدف قرار دادن غیر نظامیان یمن به دست ائتلاف متجاوز، با مشخصات جنایت های جنگی، نسل کشی و جنایت های غیر انسانی مطابقت دارد.

العالم-یمن

دکتر حطیط کارشناس نظامی و استراتژیک لبنانی، در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت:" اگر عدالتی در جامعه بین المللی وجود داشت، این کسانی که چنین کشتاری را انجام داده اند به زندان و محاکمه کشانده می شدند و شدیدترین مجازات ها علیه شان اعمال می شد".

این کارشناس نظامی لبنانی تاکید کرد: "آنچه امارات در یمن انجام می دهد، همان چیزی است که رژیم صهیونیستی روزی در لبنان انجام داد و آن را "نظریه ضاحیه" نامید". (نظریه ضاحیه در سال 2008 بدین معنا بود كه برای رژیم صهیونیستی در جنگ آینده همه جای لبنان مانند ضاحیه جنوبی بیروت خواهد بود و هیچ نقطه ای در لبنان از حملات جنگنده ها و موشك های ارتش صهیونیستی در امان نخواهد بود.)

وی افزود:" امارات به دستور آمریکا و "اسرائیل"، درحال اجرای نظریه ضاحیه در یمن است".

حطیط بر لزوم آشکار شدن حقیقت این جنایت و پیگیری بین المللی آن تاکید کرد و خواستار پیگیری دقیق و مستند این قاتلان از سوی شورای امنیت شد.

وی همچنین خواستار راه اندازی جنبش های انسانی در محکومیت این جنایت شد و خاطرنشان کرد که این کشتار به دلیل گستردگی آن، وضعیت بهداشت یمن و رسیدن به زخمی ها را از توان یمنی ها خارج کرده و آنها اکنون برای نجات مجروحان، نیازمند کمک های انسانی بین المللی هستند.

حطیط بر لزوم تشکیل نشست های بین المللی برای توقف این تجاوز که از هر قانون و اخلاقی روی گردان است، تاکید کرد.

گفتنی است که ائتلاف سعودی ـ اماراتی صبح جمعه (اول یهمن ماه) بازداشتگاه مرکزی استان صعده (شمال غرب) و چند منطقه دیگر را هدف قرار داد که تنها در بازداشتگاه مرکزی، 77 نفر شهید و 223 تن دیگر زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز به یمن جمعه شب مجددا صنعاء پایتخت یمن را بمباران کرد.

پربیننده ترین خبرها