معمای بمباران یمن؛ وقتی که صهیونیست ها پشت شان به لرزه در آمد

معمای بمباران یمن؛ وقتی که صهیونیست ها پشت شان به لرزه در آمد
شنبه 2 بهمن 1400 - 17:58

به عقیده کارشناسان، معمای بمباران غیر نظامیان یمن را باید در نمایش اقتدار نظامی و حملات تلافی جویانه ارتش و کمیته های مردمی یمن به مراکز استراتژیک در جبهه های مختلف پی گیری کرد، اقدامی که پشت صهیونیست ها را به لرزه در آورد و نشان داد آنان توان دستیابی به عمق اراضی اشغالی و همچنین حساس ترین مناطق دریانوردی در دریای سرخ را دارند.

العالم-نظرکده

به باور پژوهشگران سیاسی، ائتلاف واپس‌گرای متجاوز که با دست های پشت پرده آمریکایی-صهیونیستی اداره می شود، تلاش می کند معادله ای ایجاد کند که در آن، بمباران غیر نظامیان بی گناه را نقطه مقابل حمله ارتش و کمیته های مردمی به مراکز استراتژیک در جبهه های مختلف قرار دهد.

کارشناسان نظامی تاکید می کنند که آنچه از داده های میدانی برداشت می شود، این است که این تنش خطرناک از سوی امارات و صهیونیست ها، درپی تحولات میدانی و احساس خطر رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد، چرا که آنها از آغاز نبرد مأرب به توانمندی های یمن پی بردند.

کارشناسان نظامی هشدار می دهند که جنایت های برنامه ریزی شده و تنش های پرمخاطره علیه ملت یمن، بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. از همان زمانی که ارتش یمن کشتی نظامی اماراتی را در آب های سرزمینی خود توقیف کرد تا زمانی که عملیات طوفان یمن را با هدف قرار دادن نقاط حساس در عمق امارات یعنی فرودگاه ابوظبی، فرودگاه دبی و ... انجام داد، پیام یمنی ها به امارات و رژیم صهیونیستی رسید.

کارشناسان نظامی تاکید می کنند که رژیم صهیونیستی پیام یمن را به خوبی دریافت کرد و فهمید که ارتش و کمیته های مردمی، توان دستیابی به عمق اراضی اشغالی و همچنین حساس ترین مناطق دریانوردی در دریای سرخ را دارند.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که این داده ها، رژیم صهیونیستی را بر آن داشت که جهت افزایش تنش علیه یمن، امارات را استخدام کند تا کشتارهایی نظیر جنگ 2006 اسرائیلی علیه حزب الله، تجاوز صهیونیستی سال 2014 علیه جنبش های مقاومت فلسطین و نبرد شمشیر قدس را مرتکب شود.

کارشناسان تاکید می کنند که عملیات طوفان یمن به مثابه پیام هشداری به رژیم صهیونیستی بود و می گوید که یمنی ها می توانند به هر هدف حیاتی و حساسی در داخل اراضی اشغالی دست پیدا کنند و سامانه های دفاعی اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی هیچ یک قادر به متوقف کردن آنها نیستند.

کنشگران سیاسی یمن به دوگانگی معیارهای جامعه جهانی درخصوص آنچه در یمن اتفاق می افتد انتقاد و خاطرنشان می کنند که 80 دولت عملیات طوفان یمن علیه امارات را محکوم کرده اند اما همین دولت ها، هنگام مشاهده کشتار کودکان یمن زبان در کام می گیرند و همچون کبک سر خود را به زیر برف فرو می برند.

کنشگران سیاسی یمنی می گویند پاسخ به این جنایت بسیار تکان دهنده خواهد بود و فرماندهان نظامی صنعا نیز وعده آن ا داده اند. سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که در پاسخ به تجاوزگری ها، مراکزی حیاتی در امارات هدف قرار داده می شود که ستون های حکومت امارات را به لرزه درخواهد آورد.

پربیننده ترین خبرها