دعوت علمای یمن از مردم برای حضور گسترده در جبهه‌ها

دعوت علمای یمن از مردم برای حضور گسترده در جبهه‌ها
شنبه 2 بهمن 1400 - 18:46

«انجمن علمای یمن» در بیانیه‌ای با محکوم کردن حملات هوایی اخیر ائتلاف سعودی در شهرهای مختلف، از مردم یمن خواست تا با مال و جانشان از جبهه‌های نبرد حمایت کنند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش وبگاه العهد، انجمن علمای یمن روز شنبه در بیانیه‌ای به شدت «جنایات دشمن متجاوز علیه مردم یمن» از جمله بمباران زندان صعده و ساختمان مخابرات در الحدیده را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که مردم یمن باید با همبستگی و اتحاد هرچه بیشتر برای مقابله با دشمن سعودی به پا خواسته و با جان و مالشان در جبهه‌ها حضور یابند و همچنین حمایت خود را از صنایع نظامی و موشکی و پهپادی اعلام کنند.

علمای یمن همچنین اعلام کردند که مردم یمن این حق را دارند که با تمامی ابزارهای مشروع از خود دفاع کنند و در این میان سکوت جهانی در قبال جنایات ائتلاف سعودی موجب رسوایی است.

در این بیانیه همچنین از موضع الازهر مصر در محکومیت حمله به ابوظبی ابراز تأسف شده و آمده است که اقدام ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در راستای پاسخ مشروع و دفاع از خود بود.

انجمن علمای یمن افزود: «تعجب می‌کنیم که الازهر چگونه به این نقطه رسید که بلندگوی دشمن باشد.»

پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی در پاسخ به حملات امارات به این کشور، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بی وقفه در حال بمباران شهرها و استان‌های صنعاء، ادلب، الحدیده و صعده هستند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در بامداد جمعه (اول بهمن ماه) یک بازداشتگاه را در استان صعده یمن هدف حمله قرار داده‌اند که در پی تاکنون ۸۷ نفر کشته و ۲۶۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها