علمای مسلمان لبنان؛ راهکار توقف تجاوز به یمن، مالیدن پوزه ائتلاف سعودی به خاک است

علمای مسلمان لبنان؛ راهکار توقف تجاوز به یمن، مالیدن پوزه ائتلاف سعودی به خاک است
شنبه 2 بهمن 1400 - 22:04

رئیس هیأت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان گفت که پاسخ به تجاوزات عربستان و امارات، حق طبیعی و قانونی مردم یمن است.

العالم - لبنان - یمن - عربستان
شیخ غازی یوسف حنینه، رئیس هیأت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان تأکید کرد که پاسخگویی به حملات ائتلاف متجاوز سعودی، حق مردم یمن است.

شبکه خبری المسیره به نقل از حنینه گزارش داد، بهترین راه یمن برای مقابله با عربستان سعودی و امارات، هدف قرار دادن منافع اقتصادی این دو کشور است.

وی تأکید کرد که عملیات ارتش یمن علیه ابوظبی، «رژیم امارات را به درد آورد و تمامی جنایاتی که می‌بینیم، نشانگر میزان درد آل زاید [از حملات یمن] است».

این مسئول لبنانی بر این باور است که ملت یمن، حق دارند، پاسخ حمله را با حمله بدهند و این تجاوز هیچ راهکاری ندارد، جز مالیدن پوزه ائتلاف سعودی به خاک و هدف قرار دادن این دو کشور.

حنینه همچنین گفت که دفاع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از خود و سرزمین خود، یک حق قانونی، شرعی، انسانی و اخلاقی است.

وی درباره سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز تأکید کرد: «پادشاه سعودی که به ملت یمن حمله می‌کند، خاک آن را مباح می‌داند، کودکان را می‌کشد و بی‌گناهان را بمباران می‌کند، چگونه خادم حرمین شریفین است؟».

رئیس هیأت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان با بیان اینکه عربستان سعودی، در کشورهای اسلامی تأثیرات مسمومی بر جای گذاشته است، خاطر نشان کرد، نظام حاکم در عربستان، امید ملتهای عربی و مسلمان را ناامید کرد.

حنینه در پایان گفت که جنگ عربستان علیه یمن، «ارائه استوارنامه به آمریکا و اسرائیل» برای صد سال آینده است؛ همان گونه که پیشینیان پادشاه سعودی، این کار را با افسران انگلیسی کردند.

پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، منابع رسانه‌ای، (دوشنبه، ۱۷ ژانویه) از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند.

ساعاتی بعد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

در واکنش به این حملات تنبیهی، رسانه‌های یمنی شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه از حمله شدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بندر الحدیده (غرب) و زندانی در استان صعده (شمال غرب) خبر دادند.

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، در پی حمله روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف به زندانی در استان صعده، دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته و مجروح شده‌اند.

وزیر بهداشت یمن، امروز، اعلام کرد در حمله روز جمعه ائتلاف سعودی به زندان صعده، تاکنون ۸۲ نفر کشته و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است

فارس

پربیننده ترین خبرها