چه کسی نقش چنگال آمریکا و "اسرائیل" را برای دریدن یمنی ها بازی می کند؟

چه کسی نقش چنگال آمریکا و
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 09:42

ویولت داغر رئیس کمیسیون حقوق بشر عربی در پاریس اظهار داشت که واکنش های سازمان ملل به مسائل یمن بسیار شرم آور است. این سازمان صرفا خواستار آتش بس و توقف تنش در یمن و آغاز مذاکره ای جدی برای حل این بحران شده، گویی هیچ کشتاری در آنجا اتفاق نیفتاده است!

العالم-یمن

داغر طی گفتگو با شبکه العالم در برنامه مع الحدث گفت: صحبت از دعوت سازمان ملل به توقف تنش اتلاف وقت است، چرا که این دعوت صرفا یک ماموریت صهیونیستی جهانی است که سازمان ملل را در مواضع خود هدایت می کند.

وی افزود: امارات که مسئولیت کشتار زندان صعده را نپذیرفته، زیرا ابزار این بازی است و تصمیم گیرنده نیست، از سال 2015 در کنار عربستان در امور یمن مداخله کرد و در آنجا کشتارهای زیادی به راه انداخت و کنترل بنادر این کشور را به دست گرفت و البته در پشت صحنه همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی ایستاده بود.

داغر تاکید کرد: روزنامه عبری هاآرتص نوشته است که از سال 2015، اسرائیلی ها برای کنترل راه های دریایی یمن در بنادر این کشور حضور دارند، بخصوص در سایه درگیری روسیه، چین و ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه که در راستای تحقق اهداف نظامی، اقتصادی و غیره آنها اتفاق می افتد.

داغر خاطرنشان کرد: این بازی بسیار پیچیده است و امارات در آن چیزی جز چنگال گربه نیست. امارات اختیاری از خود ندارد و صرفا پوششی برای جنایت های آمریکا و "اسرائیل" است تا نشان دهند که اعراب خود، یکدیگر را می کشند. حال آنکه خودشان همه این نقشه ها را طراحی می کنند و اجرای آن را به دست عربستان و امارات می سپارند. آنچه به سود آمریکا و "اسرائیل" است، بقای جنگ برای تامین منافع و راه های دریایی برای آنها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها