حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در شرق سوریه

حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در شرق سوریه
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 10:12

خبرهای منتشر شده از حمله راکتی به یک پایگاه آمریکایی در حاشیه میدان نفتی «العمر» در شرق سوریه حکایت دارد.

العالم ـ سوریه

پایگاه خبری «یونیوز» در این باره گزارش داد، یک پایگاه آمریکایی در حاشیه میدان نفتی «العمر» در شرق سوریه عصر دیروز (شنبه) هدف حمله راکتی قرار گرفت.

گزارشی درباره خسارات و تلفات احتمالی این حمله راکتی منتشر نشده است. همچنین تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

در همین حال وزارت خارجه سوریه شامگاه شنبه، اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آنان موسوم به «قسد» در استان الحسکه را محکوم کرد.

دمشق با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که اقدامات آمریکاییها و عناصر وابسته به آنان، موجب آوارگی هزاران شهروند سوری در الحسکه و افزایش مشکلات آنان شده است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک در مناطق شمالی و شمال شرقی سوریه شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت این کشور و ادامه کشتار مردم سوریه کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آنها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام می‌داد.

رسانه‌های سوری دیروز (شنبه) خبر دادند که عناصر داعش بر بسیاری از بخش‌های زندان الصناعه در الحسکه مسلط شده‌اند و سعی دارند با ایجاد راه‌های فرار از زندان خارج شوند.

این زندان تحت کنترل آمریکا و مزدورانش قرار دارد. بارها کارشناسان و تحلیلگران از نقش حمایتی آمریکا از داعش در سوریه و عراق خبر داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها