تظاهرات در لندن در حمایت از ساکنان محله شیخ جراح

تظاهرات در لندن در حمایت از ساکنان محله شیخ جراح
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 13:27

ده‌ها نفر از حامیان ملت فلسطین به نشانه همبستگی با ساکنان محله شیخ جراح در قدس اشغالی، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن دست به تظاهرات زدند.

العالم - فلسطین اشغالی

لندن پایتخت انگلیس شاهد تظاهرات ضد اشغالگری رژیم صهیونیستی مقابل سفارت این رژیم بود.

این تظاهرات به دعوت انجمن فلسطینیان مقیم انگلیس، جمعیت همبستگی با فلسطین در انگلیس "تضامن"، موسسه دوستان الاقصی، اتلاف "جنگ را متوقف کنید"، کمپین "خلع سلاح هسته‌ای"و انجمن اسلامی در انگلیس برگزار شد.

با وجود هوای سرد لندن، ده‌ها نفر در این تظاهرات شرکت کردند و با سردادن شعارهایی خواستار توقف تخریب خانه‌های فلسطینیان در محله شیخ جراح و پایان دادن به سیاست پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی شدند.

چهارشنبه گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به خانه یکی از اهالی الشیخ جراح اعضای خانواده را بازداشت و خانه را تخریب کردند. این اقدام صهیونیست‌ها با موج محکومیت از سوی فلسطینیان و حتی اتحادیه اروپا همراه شد.

نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی ساکن محله الشیخ جراح قدس که در ۲۸ خانه این محله به‌سر می‌برند به دلیل تداوم فشارهای شهرک‌نشینان صهیونیست و تبانی آنها با دادگاه‌های قدس با خطر آوارگی و کوچ اجباری روبه‌رو هستند.

شهزک‌نشینان صهیونیست‌ مدعی هستند زمین‌هایی که خانه‌هایی فلسطینی‌ها در آنجا بنا شده قبلاً متعلق به خانواده‌های یهودی بوده است.

پربیننده ترین خبرها