توافق مصر و فرانسه برای حمایت از فتحی پاشاغا در انتخابات ریاست جمهوری لیبی

توافق مصر و فرانسه برای حمایت از فتحی پاشاغا در انتخابات ریاست جمهوری لیبی
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 13:47

یک منبع مطلع مصری از توافق کشورش و فرانسه برای حمایت از وزیر خارجه سابق دولت وفاق ملی لیبی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرده برداشت.

العالم - لیبی

یک منبع مطلع مصری در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید اعلام کرد که مصر و فرانسه طی روزهای گذشته توافق کردند که در انتخابات ریاست جمهوری لیبی از فتحی پاشاغا، وزیر خارجه سابق دولت وفاق ملی لیبی حمایت کنند.

این منبع تاکید کرد که مصر با برگزاری انتخابات به تعویق افتاده از بیست و چهارم دسامبر گذشته، قبل از ژوئن آینده، مخالف نیست.

منبع مذکور همچنین افزود: اختلاف اصلی مصر با روندی که درحال حاضر توسط استفانی ویلیامز، نماینده سازمان ملل در امور لیبی پیش می‌رود، ناشی از تمایل این کشور برای اصلاح همه اصول قانونی و قانون اساسی و همچنین قواعد برگزاری انتخابات است.

این منبع همچنین گفت: قاهره درصدد تشکیل یک ائتلاف فرانسوی، ایتالیایی و مصری به موازات ائتلاف ترکیه و امارات مورد حمایت آمریکا است؛ ائتلافی که در تلاش است تا وضعیت اخیر در لیبی را به شیوه‌ای جدید سازماندهی کند، اما منافع مصر در آن به اندازه کافی روشن نیست.

این منبع مصری همچنین تصریح کرد: هدف از ائتلاف جدیدی که قاهره درصدد تشکیل آن است، ورود به درگیری نیست و موضوع با میزان دستاوردها و رعایت منافع مصر در ارتباط است.

انتخابات ریاست جمهوری لیبی قرار بود که ۲۴ دسامبر گذشته برگزار شود اما به دلایل نامشخصی به تعویق افتاد و تا بدین لحظه تاریخ جدیدی برای برگزاری آن تعیین و اعلام نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها