در یمن سنگ‌ها را بسته و سگ‌ها را رها کرده اند!

در یمن سنگ‌ها را بسته و سگ‌ها را رها کرده اند!
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 20:36

خبر: بعد از آنکه زیرساخت‌های اینترنتی یمن در منطقه ساحل در اثر بمباران ائتلاف از عمل متوقف ماند حالا تنها رسانه‌های صوتی و تصویری محور مقاومت هستند که اخبار و اطلاعات مردم یمن را به دنیا مخابره می‌کنند.

تحلیل:

- مبتنی بر یک ضرب‌المثل فارسی حکایت یمن امروز حکایت زمین یخ زده‌ای است که در آن سگ‌ها رها و سنگ‌ها برای دفع سگ‌ها یخ‌زده و به زمین چسبیده اند. در یمن این روزها اینترنت کاملا قطع شده است و این یعنی آنکه اطلاع رسانی و کسب خبر از مقاومت یمنی‌ها بسیار محدود شده است.
- در چنین شرایطی دستان ائتلاف اماراتی-سعودی برای خلق هرگونه جنایتی باز است و کمتر فریاد مظلومیت مقاومت یمن به گوش افکار عمومی جهان می‌رسد.
- در حالی که یمن از زمین و هوا و دریا یمن در محاصره‌ای جدی است جنگ روانی تحمیلی ائتلاف بر علیه مردم یمن در بالاترین سطح در جریان است. امروز واشنگتن پست از توقیف محموله‌ای کود شیمیایی در دریا خبر داد که بزعم این رسانه درساخت مواد منفجره دست ساز بکار می‌رود و از ایران به مقصد یمن در حرکت بوده است!
- اگرچه ادعاهایی این‌چنین مسبوق به سابقه است اما واشنگتن پست روشن نکرده است که مقاومت یمنی مجهز به موشک و پهباد با کود شیمیایی و ساخت مواد منفجره دست ساز درصدد رفع کدام نیاز خود است؟ همچنین قایق مورد ادعای این رسانه که عاری از هرگونه نشانه معرف هویت آن است مبتنی بر کدام دلیل قایقی ایرانی است؟ وبا کدام نشانه مقصد یمن را درپیش داشته است؟ مگر نه اینکه حتی کشتی‌های حامل آذوقه و دارو نیز بعد از طی مراحل عدیده ایست و بازرسی و کنترل و کسب مجوز های گوناگون به یمن می‌رسند
- سنگینی کشتار مردم یمن طی روزهای اخیر و به ویژه در زندان صعده، ساحل و محله اللیبیه که حداقل 600 کشته و مجروح یمنی داشت از یکسو و حضور جدی امارات در عرصه نبرد حکایت از آن دارد که سعودی و امارات چراغ سبزی جدید در تشدید حملاتشان به یمن و از ناحیه آمریکا دریافت کرده اند.
- طنز ماجرا در معرکه یمن آنکه محورهای غربی-عبری و عربی بشدت در تقبیح حملات موشکی-پهبادی یمنی‌ها به امارات آنهم به مراکز غیر انسانی، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و در مقابل در برابر جنایات ضد انسانی ائتلاف مهر سکوت برلب‌هایشان زده اند.
-مقاومت یمنی‌ها که حالا 7 ساله شده است نشان میدهد "چرخ زمان به عقب برنمی‌گردد" در چنین شرایطی آنکه باید بیمناک باشد "دولتک امارات" است که بنظر بایستی یا بشکل سریع و صریح پای خود را از میدان نابرابر یمن بیرون بکشد و یا بایستی با پدیده ای ناآشنا به عنوان "فرارسرمایه" از کشورش بزودی ملاقات کند. دو روز پیش یحیی سریع یمنی این هشدار جدی رارسما رسانه ای کرد.ایا امارات این بهای گزاف را گردن خواهد گرفت یاخود را هزینه سعودی وسیاستهای امریکایی درخدمت رژیم صهیونیستی خواهد کرد یا نه را باید منتظر ماند و دید.

پربیننده ترین خبرها