هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سهل انگاری در برابر کرونا و تقلیل آن به آنفلوانزا

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سهل انگاری در برابر کرونا و تقلیل آن به  آنفلوانزا
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 15:44

سازمان جهانی بهداشت درباره مقایسه بیماری کووید-19 با آنفلوانزا هشدار داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد کووید-19 نباید با آنفلوانزا مقایسه شود.
این سازمان خاطرنشان کرد، دولت‌های سراسر جهان «نباید به مردم پیشنهاد کنند که داده‌ها ناگهان تغییر کرده‌اند، یا ویروس ناگهان به شدت ضعیف شده است».
دکتر دیوید نابارو، فرستاده ویژه سازمان بهداشت جهانی برای کووید-19، گفت که "پایان (پاندمی) در تیررس است" اما افزود اروپا فقط "از نیمه راه در یک ماراتن عبور کرده است".
دکتر نابارو در پاسخ به سوالی در مورد اظهاراتی مبنی بر اینکه باید با کووید-19 رفتاری مشابه با آنفلوانزا داشت، به اسکای نیوز گفت: "من مدام فکر می‌کنم افرادی که این پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیز را انجام می‌دهند چه می‌دانند که من و همکارانم در سازمان جهانی بهداشت نمی‌دانیم."
وی افزود: «ببینید، آنچه مردم از سراسر جهان می‌بینند و به سازمان جهانی بهداشت گزارش می‌دهند این است که این ویروس هنوز بسیار بسیار خطرناک است، به ویژه برای افرادی که واکسینه نشده اند و پیش‌تر در معرض آن قرار نگرفته اند.»
او ادامه داد: «(ویروس) همچنین می‌تواند جهش یابد و سویه‌هایی را ایجاد کند و ما چندین مورد را دیده‌ایم، اما می‌دانیم که تعداد بیشتری از آن‌ها خیلی دور نیستند. بنابراین صادقانه بگویم، ما نمی‌گوییم که این بیماری باید مانند آنفلوانزا یا در واقع مانند هر چیز دیگری در نظر گرفته شود. این یک ویروس جدید است و ما باید طوری با آن رفتار کنیم که انگار پر از شگفتی است، بسیار بد و نسبتاً حیله‌گر است.»

پربیننده ترین خبرها