آغاز تسلیم عناصر داعش در زندان الحسکه سوریه

آغاز تسلیم عناصر داعش در زندان الحسکه سوریه
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 18:03

منابع خبری از آغاز تسلیم عناصر داعش که در زندان قدیمی «الحسکه» پنهان شده‌اند، به شبه نظامیان کرد سوریه، خبر می دهند.

العالم ـ سوریه

بنابر این گزارش برخی رسانه های عربی از آغاز تسلیم عناصر داعش به شبه نظامیان کرد سوریه، خبر می دهند، عناصری که در زندان قدیمی الحسکه پنهان شده‌اند.

چند روز پیش داعش با انجام بزرگترین عملیات خود در چند سال اخیر، زنگ خطر بازگشت به میدان را به صدا درآورد و زندان (غویران) را که هزاران تروریست تحت تعقیب را در خود جای داده بود، هدف قرار داد.

گروه تروریستی داعش پنجشنبه شب پس از انجام چند انفجار در شهر الحسکه سوریه که تحت کنترل نیروهای کُردموکراتیک سوریه است، به زندان غویران که برای بازداشت اعضای داعش در نظر گرفته شده است، حمله و سعی کرد آن را تحت کنترل خود درآورد.

در بیانیه‌ مرکز رسانه‌ای نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) آمده است: طی سه روز گذشته حمله سازماندهی شده داعش به زندان غویران با هدف کنترل زندان و آزادی زندانیان تروریست، مانع اصلی بر سر پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه استفاده از تروریست‌های کودک موسوم به «توله‌های خلافت» مرتبط با داعش بود. تعداد این کودکان که در خوابگاه های ویژه جداگانه در داخل بازداشتگاه حضور داشتند، به ۷۰۰ نفر می‌رسد که از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شود.

اما با محاصره تروریست‌ها توسط نیروهای قسد و با همکاری نیروهای «ائتلاف بین‌المللی»، عناصر تروریستی شروع به تسلیم کردند.

زندان غوران که برای بازداشت اعضای داعش در نظر گرفته شده است، بیش از ۳۰۰۰ تروریست داعش را در خود جای داده است که اکثریت آنها از سوریه و عراق و برخی دیگر از کشورها هستند.

پربیننده ترین خبرها