گزارش العالم از حمله نیروهای یمنی به پایگاه هوایی "الظفره" مقر اصلی نیروهای آمریکایی + ویدئو

دوشنبه 4 بهمن 1400 - 21:31

نیروهای مسلح یمن در جریان عملیات "طوفان یمن دوم"، عمق خاک عربستان سعودی و امارات را در واکنش به تداوم جنگ و جنایات‌شان علیه ملت یمن هدف حملات موشکی و پهپادی قرار دادند.

العالم - یمن

به گزارش خبرنگار العالم، پایگاه‌ هوایی الظفره و دیگر اهداف حساس در ابوظبی، امروز هدف حملات موشک‌های بالستیک "ذوالفقار" قرار گرفت و همچنین حملات مشابهی به پایگاه‌های نظامی در عمق عربستان سعودی در منطقه "شروره" و دیگر مناطق حیاتی در جیزان و عسیر انجام شد.

نیروهای یمنی تهدید کردند و تهدیدشان را از طریق عملیات "طوفان یمن دوم" عملی کردند و طی آن، موشک‌ها و پهپادهایی را به داخل خاک امارات و عربستان سعودی شلیک کردند.

نیروهای یمنی اعلام کردند طی این عملیات پایگاه هوایی الظفره را هدف قرار دادند که مقر اصلی نیروهای آمریکایی در منطقه و یکی از فعال‌ترین پایگاه‌های پهپادهای جاسوسی آمریکا در جهان محسوب می‌شود.

پایگاه الظفره دو باند اصلی با طول چهار هزار و 200 متر دارد و وسعت تأسیسات این پایگاه تقریباً همسان پایگاه العدید است. این پایگاه بزرگترین انبار سوخت ارتش آمریکا را در خود جای داده و روزانه به طور متوسط یک میلیون و 45 هزار لیتر سوخت به هواپیمای مختلف مستقر در پایگاه تحویل می‌دهد.

نیروهای یمنی همچنین با تعداد زیادی موشک بالستیک ذوالفقار به برخی اهداف حساس در ابوظبی، پایتخت امارات حملاتی صورت دادند و با پهپادهای "صماد 3" مواضع حساس و مهم در دبی را هدف حملات قرار دادند.

نیروهای یمنی همچنین برخی پایگاه‌های نظامی در عمق عربستان سعودی در منطقه شروره و دیگر مناطق را هدف حملات پهپادها قرار دادند. شروره یکی از استان‌های نجران در جنوب عربستان است که اهمیت نظامی برای نیروهای متجاوز دارد. در حد فاصل منطقه شروره و "خراخیر" پایگاه نظامی آمریکا و مرکز حمایت، پشتیبانی و خدمات لجستیکی نیروهای متجاوز واقع است.

منطقه صحرایی شروره همچنین میزبان مجموعه‌ای از ادارات و نهادهای حکومتی است.

پربیننده ترین خبرها