مسکو: واشنگتن حامی تروریست‌های «تحریر الشام» است

مسکو: واشنگتن حامی تروریست‌های «تحریر الشام» است
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 19:23

هیات نمایندگی روسیه در سازمان ملل، از آمریکا به دلیل حمایت از تروریست‌های «تحریر الشام»، سرقت منابع سوریه و اشغال اراضی این کشور انتقاد کرد.

العالم - امریکا

هیات نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا موقعیت تروریست‌های «تحریر الشام» را در ادلب، شمال سوریه تقویت می‌کند.

بنابر گزارش پایگاه «روسیا الیوم»، این هیات در بیانیه‌ای اظهار داشت: دیپلماسی آمریکایی به بهانه حمایت از سوری‌هایی که توسط تروریست‌های تحریرالشام به اسارت گرفته شده‌اند، و به هزینه مالیات مردم آمریکا از تحریر الشام حمایت می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایالات متحده از هیچ تلاشی برای بازآفرینی چهره این جنایت‌کاران دریغ نمی‌کند و آن‌ها را به عنوان جایگزینی برای دولت دمشق می‌بیند».

هیات نمایندگی روسیه در این بیانیه اشاره می‌کند که آمریکا نه تنها منطقه «التنف» بلکه تمام مناطق شمال شرقی سوریه را به اشغال خود درآورده است.

بیانیه هیات نمایندگی روسیه در ادامه تاکید کرد: «واشنگتن باید از سرزمین‌هایی که به صورت غیرقانونی اشغال کرده، خارج شود. همچنین باید زمین‌های حاصلخیز پشت رود فرات را به دولت دمشق برگردانده و به سرقت منابع این کشور از جمله استخراج نفت و خارج کردن آنها با کامیون از سوریه پایان دهد.»

روسیه بارها در کنفرانس‌ها و مجامع بین‌المللی از سرقت نفت آمریکا در سوریه و حمایت این کشور از تروریسم انتقاد کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها