«نداجا» به نیروی تعیین کننده در منطقه تبدیل شده است

«نداجا» به نیروی تعیین کننده در منطقه تبدیل شده است
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 09:21

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش به نیروی تعیین کننده در منطقه و در عرصه‌های مختلف تبدیل شده است.

العالم - ایران / سیاسی

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین اختتامیه جشنواره سرود این نیرو، گفت: امروز دشمنان به دنبال از صحنه خارج کردن ما هستند، ولی این آرزوی خود را به گور خواهند برد.

وی با اشاره به رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ که با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی کشورهای ایران، چین و روسیه در منطقه شمال اقیانوس هند به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع و با شعار با هم برای صلح و امنیت برگزار شد، گفت: در شرایطی که برخی کشورها تلاش دارند یک تک قطبی در جهان تعریف کنند، این سه کشور مستقل در کنار هم قرار می‌گیرند که در تمامی حوزه‌های ژئوپلتیک منطقه‌ای اثر گذار است و یک هژمونی جدیدی را شکل می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش به نیروی تعیین کننده در منطقه و در عرصه‌های مختلف تبدیل شده است، افزود: ما الگویی را به جهان ارائه کردیم که می‌شود کشورها در کنار هم با رعایت احترام، امنیت جهانی را برقرار کنند. زیرا امروز نیروی دریایی در فاصله حداقل ۲ هزار کیلومتری کشور مشغول تامین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم هر سال یک ناوگروه در تمرینات مشترک نظامی داشته باشیم تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنه‌های مختلف آبی جهان افراشته باشد.

دریادار ایرانی گفت: در طول ۴۳ سال حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، مثلث شوم توطئه، تحریم و تهدید علیه کشور ما شکل گرفت و نیروی دریایی کشور توانست با بهره‌گیری از ظرفیت علمی نخبگان، دانشمندان و جوانان کشور، تجهیزات خود را به روز نگه دارد، زیرا باید در صحنه بین‌الملل حضور فعال داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به استفاده از هوش مصنوعی افزود: به دنبال آن هستیم که بتوانیم از زبان ماشین به نحو احسن استفاده کنیم و بر اساس هوش مصنوعی تسلیحات و تجهیزات خود را به درجه‌ای از توانمندی برسانیم که بتوانیم عکس العمل جدی و به موقع در برابر تهدیدات کشورهای استکباری داشته باشیم.

امیر دریادار ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری سرود نیروی دریایی ارتش، گفت: یکی از فعالیت‌های عقیدتی سیاسی این نیرو استفاده از برنامه‌های هنری است و از آنجایی که در بخش سرود علاقه‌مندان بسیاری جذب شده‌اند، سعی شده تا با برگزاری مسابقات شور و هیجان در کنار برنامه‌های عقیدتی و فرهنگی شکل گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هنر دارای پیچیدگی‌های مختص به خود است و می‌تواند باعث هدایت یا گمراهی مردم شود و از این نظر از جایگاه والا برخوردار است به طوری که امام راحل، هنر را در مسیر جهاد معرفی کردند.

وی افزود: اگر از هنر به درستی استفاده شود به هدف و نقطه مثبت خواهیم رسید.

دریادار ایرانی ادامه داد: از آنجایی که نظامیان نیروی دریایی به علت نوع فعالیت خود کمتر در کنار خانواده خود هستند لذا مخاطب ما در برنامه‌های فرهنگی خانواده‌ها هستند.

پربیننده ترین خبرها