در واکنش به کناره‌گیری حریری؛

باسیل: تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مشکلات را تشدید میکند

باسیل: تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مشکلات را تشدید میکند
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 14:30

رئیس جریان «آزاد ملی» لبنان با اشاره به تعویق احتمالی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور به دنبال کناره گیری «حریری» از عرصه سیاسی، گفت: تعویق انتخابات موجب تشدید مشکلات می شود.

العالم - لبنان

به نقل از العهد، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان امروز پنجشنبه در سخنانی به کناره گیری «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل از عرصه سیاسی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، رئیس جریان آزادی ملی لبنان در این خصوص اظهار داشت: در صورتی که انتخابات پارلمانی آتی به تعویق بیفتد، مشکلات اقتصادی و سیاسی کنونی لبنان بیش از پیش تشدید خواهد شد.

جبران باسیل در ادامه نیز عنوان کرد: تصمیم سعد الحریری برای کناره گیری از عرصه سیاسی به دلیل شرایطی که او داشت، غافلگیر کننده نبود. متأسفانه در این میان، برخی تلاش‌های خارجی برای منفجر ساختن اوضاع در لبنان به چشم می‌خورد.

گفتنی است، سعد الحریری نخست‌وزیر سابق، پس از یک سِری شکست‌های مالی و سیاسی در سال‌های اخیر، فعالیت‌های سیاسی خود را «تعلیق» کرد. برخی این استعفا را یک ضربه به انتخابات پارلمانی لبنان می‌دانند و اینگونه تفسیر کردند حال که لبنان در یکی از بدترین فروپاشی‌های اقتصادی در تاریخ معاصر بسر می‌برد، حریری که از سوی عربستان حمایت می‌شد، اعتراف کرد که در جلوگیری از سقوط لبنان به سمت یک فروپاشی اقتصادی ویرانگر شکست خورده است.

این دیدگاه هم وجود دارد که این اقدام حریری به معنای بایکوت انتخابات از سوی سُنی‌ها است و احتمال دارد انتخابات به تعویق بیفتد. این حرکت تنش‌های فرقه‌ای را شعله‌ورتر می‌کند.

مهر

پربیننده ترین خبرها