تراژدی مرگ عکاس مشهور سوئیسی مقابل دیدگان بی تفاوت رهگذران در پاریس/ زمین خوردن رنه رابرت در پیاده روی شلوغ؛ ۹ ساعت بی توجهی عابران و جان باختن از فرط سرما

تراژدی مرگ عکاس مشهور سوئیسی مقابل دیدگان بی تفاوت رهگذران در پاریس/ زمین خوردن رنه رابرت در پیاده روی شلوغ؛ ۹ ساعت بی توجهی عابران و جان باختن از فرط سرما
شنبه 9 بهمن 1400 - 11:37

پس از مرگ عکاس شناخته‌ شده سوئیسی در اثر افتادن بر زمین و سرمازدگی در یکی از پیاده روهای پر رفت و آمد پاریس، افکار عمومی وی را قربانی بی تفاوتی دانستند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تارنمای روزنامه گاردین، «رنه رابرت» عکاس سوئیسی پس از آنکه ۹ ساعت از زمین خوردنش در یکی از خیابان های شلوغ پاریس گذشت، در اثر سرمازدگی جان خود را از دست داد.

مرگ این عکاس مشهور ۸۵ ساله که بنا به گزارش ها پس از ۹ ساعت زمین خوردن در یکی از خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد در مرکز شهر پاریس در اثر سرما جان خود را از دست داد، اندوه، خشم و ناباوری را در فرانسه و سایر کشورها در پی داشته است.

«رنه رابرت» عکاس سوئیسی که به خاطر عکس‌هایش از برخی از مشهورترین ستاره‌های گیتار فلامنکو اسپانیا شناخته می‌شود، هفته گذشته در حال پیاده‌روی‌ در اطراف یکی از محله های شلوغ پاریس، جایی که خانه اش هم در همان نزدیکی ها بود بر زمین خورد و دیگر بلند نشد.

«میشل مومپونته» روزنامه نگار و یکی از دوستان این عکاس سوئیسی در رشته توئیتی برای مرگ رابرت نوشت: «او پس از آنکه زمین خورد ۹ ساعت بر روی زمین افتاده بود، تا اینکه یک فرد بی خانمان با اورژانس تماس گرفت. اما خیلی دیر بود. رابرت سرمازده شد و دیگر نتوانست به زندگی بازگردد. در طول آن ۹ ساعتی که رابرت بر زمین افتاده بود، هیچ رهگذری توقف نکرد تا ببیند که چرا این مرد روی سنگفرش دراز کشیده است. حتی یک نفر».

مومپونته که در تلویزیون "فرانس تی.وی اینفو" نیز شرایط مرگ دوستش را بازگو می کرد، گفت که رابرت به دلیل بی تفاوتی کشته شد و افزود: «اگر این مرگ هولناک می توانست پیامی برای ما داشته باشد، این بود: زمانی که یک انسان روی پیاده رو دراز کشیده است، ما باید آن را بررسی کنیم. مهم نیست چقدر سرمان شلوغ است، یک لحظه بایستیم».

مومپونته خاطرنشان کرد که بسیاری از مردم از جمله خودش وقتی صحبت از مردم خیابان می شد، اغلب به سمت دیگری نگاه می کردند. این روزنامه نگار گفت: «قبل از سرزنش کردن و یا متهم کردن کسی، باید این سوال را بپرسم که آیا من ۱۰۰ درصد مطمئن هستم اگر با با چنین صحنه ای مانند دراز کشیدن یک مرد روی زمین مواجه شوم، می ایستم؟ آیا هرگز از بی خانمانی که روی زمین افتاده، روی برنگردانده ام؟»

وقوع این مرگ در منطقه ای از پاریس که بسیاری از افراد بی خانمان شب در آنجا را به صبح می رسانند، بحث در مورد مسئولیت مدنی و اصول اولیه انسانی را به راه انداخته است.

لوفیگارو یکی از پرشمارگارترین روزنامه های فرانسه پس از مرگ رنه رابرت نوشت: «عکاس رنه رابرت، مرده از بی تفاوتی در وسط خیابان».

سفارت اسپانیا در هلند هم در توییتی نوشت: «مرگ رنه رابرت که با دوربین خود همه هنرمندان بزرگ گیتار فلامنکو را جاودانه کرد، وجدان ما را به چالش می‌کشد».

«انجمن اولیوار» که بیش از ۳۰ سال با جوانان بی خانمان در مادرید از نزدیک کار کرده است، گفت که مرگ رابرت اگرچه ناراحت کننده است، اما تعجب آور نیست. این انجمن در توئیتی نوشت: «بسیاری از مردم درباره داستان وحشتناک رنه رابرت صحبت می‌کنند. اما واقعیت این است که این تجربه بی رحمانه و روزمره کسانی است که در خیابان زندگی می کنند و می میرند. چه اتفاقی برای ما به عنوان اعضای یک جامعه افتاده که شاهد چنین رخدادهایی هستیم».

براساس آمار انجمن های بی خانمان ها، سالانه ۶۰۰ نفر در خیابان های فرانسه جان خود را از دست می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها