بلاروس: به روسیه حمله شود وارد میدان می‌شویم

بلاروس: به روسیه حمله شود وارد میدان می‌شویم
شنبه 9 بهمن 1400 - 12:32

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد، در صورت حمله غرب به روسیه، مینسک وارد میدان خواهد شد.

العالم - اروپا

همزمان با ادامه اظهارنظرها و اقدامات تحریک آمیز کشورهای عضو ناتو در قبال تنش‌های روسیه و اوکراین، رئیس‌جمهور بلاروس موضع کشورش را درباره این تنش‌ها اعلام کرد.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که کشورش در هر گونه اقدام نظامی آمریکا و کشورهای غربی، در کنار و دوشادوش روسیه قرار خواهد داشت.

وبگاه «هیل» گزارش داد، رئیس‌جمهور بلاروس در نطق تلویزیونی روز جمعه (دیروز) ضمن صحبت درباره روابط خوب بلاروس با روسیه به عنوان کشور متحد و برادر، در خصوص تنش‌های اخیر آمریکا برخی متحدانش با روسیه بر سر اوکراین حرف زد.

لوکاشنکو در این سخنراین با تمجید از روابط خوب بلاروس با روسیه و اتحاد دو کشور خطاب به مردم کشورش اعلام کرد، اگر کشورهای غربی به بلاروس یا روسیه حمله و تهاجمی انجام دهند، جنگ می‌شود و مینسک و مسکو در حمایت از یکدیگر وارد جنگ خواهند شد.

وی تصریح کرد: «اگر کشور ما با تجاوز روبرو شود، صدها هزار سرباز روسی در اینجا حضور خواهند داشت که همراه با صدها هزار (نظامی) بلاروس از این سرزمین مقدس دفاع خواهند کرد.

الکساندر لوکاشنکو که کشورش با اوکراین مرز مشترک دارد، با تاکید بر اینکه بلاروس خواهان جنگیدن با این کشور همسایه نیست، گفت: «خدا نکند که من با (اوکراین) بجنگم».

رئیس‌جمهور بلاروس درباره مواضع کشورهای غربی هشدار داد و افزود: «(غربی‌ها) در نظر دارند برادری روسیه و اوکراین، برادری اسلاوی ما را در خون غرق کنند اما ما اوکراین را به آغوش اسلاوها برمی‌گردانیم. ما قطعا این کار را خواهیم کرد».

اظهارات لوکاشنکو درباره احتمال وقوع جنگ میان کشورهای غربی با بلاروس و روسیه در شرایطی مطرح شده که اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و برخی متحدانش به بهانه «تدارک روسیه برای حمله به اوکراین» از قبیل ارائه کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف و اعزام نظامیان ناتو به مناطقی در شرق اروپا همچنان ادامه دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها