عملیات موشکی "طوفان های یمن"؛ احتمال ایجاد پل هوایی آمریکا از امارات برای تخلیه اتباع خود

شنبه 9 بهمن 1400 - 16:22

یک تحلیلگر سیاسی به دنبال عملیات های موشکی تلافی جویانه یمن علیه امارات، احتمال داد آمریکا به‌زودی اتباعش در این کشور را از طریق پل هوایی خارج کند.

العالم- امارات

"ماجد نعمه" تحلیلگر سیاسی، با اشاره به بیانیه هشدارآمیز آمریکا به اتباعش درباره سفر به امارات، اظهار داشت که آمریکایی‌های زیادی در امارات حضور دارند و احتمالا واشنگتن به زودی برای تخلیه آنها از این کشور از طریق پل هوایی مبادرت کند.

ارتش یمن طی یازده روز گذشته دو عملیات تلافی جویانه و بازدارنده علیه ائتلاف مشترک سعودی و اماراتی انجام داد که اولی به "طوفان یمن یک" و دومی به "طوفان یمن دو" نام‌گذاری شده بود و طی آن در عمق خاک امارات و عربستان را هدف قرار داد.

نعمه همچنین خروج نظامیان آمریکایی‌ از پایگاه "الظفره" در امارات را محتمل دانست و تأکید کرد که این پایگاه پذیرای تقریبا 3 هزار افسر و سرباز آمریکایی است.

او تأکید کرد که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تهدیدهای یمنی‌ها را جدی می‌گیرند ولی امارات و سعودی تا کنون معنا و پیام این تهدیدهای یمنی‌ها را درک نکرده‌اند و آنها را اشتباه فهمیده و در راه خطا گام برمی‌دارند.

ماجد نعمه خاطرنشان کرد، کسی که خواهان صلح است باید صلح و امنیت را در یمن تأمین کند, معادله واضح است و آن این که امنیت امارات و عربستان سعودی در گرو امنیت یمن است و لذا این دو متجاوز باید از جنگ علیه یمن دست بردارند.

پربیننده ترین خبرها