وزیر کشور اسبق عراق: عاملان فتنه در لبنان به دنبال آشفتگی عراق هستند

وزیر کشور اسبق عراق: عاملان فتنه در لبنان به دنبال آشفتگی عراق هستند
شنبه 9 بهمن 1400 - 20:08

وزیر کشور اسبق عراق تحولات لبنان را با آنچه در عراق می‌گذرد، مرتبط دانست و تاکید کرد عامل منطقه‌ای که در لبنان فتنه‌انگیری کرده است، همان عاملی است که تلاش می‌کند فضای سیاسی عراق را آشفته کند.

العالم - عراق - لبنان
به گزارش تارنمای خبری «المعلومه» عراق، «باقر جبر الزبیدی» وزیر کشور پیشین این کشور امروز در سخنانی اعلام کرد که «عامل منطقه‌ای از هر نظر مصمم است تا سناریوی خود را در عراق و لبنان از طریق تروریسم، جنگ نرم، مداخله مستقیم در روند سیاسی و یا غیرمستقیم مانند پروژه‌ها و سرمایه گذاری‌ها اجرا کند».

وی افزود: «حوادث بیشتر اتفاق خواهد افتاد، به ویژه حوادثی که روی حاکمیت یا روند دموکراتیک تأثیر می‌گذارد تا بدین وسیله مداخله خارجی فراهم شود و جامعه بین المللی متقاعد شود که روند سیاسی در عراق و لبنان نیاز به حمایت بین المللی دارد، چیزی که برخی از شخصیت‌هایی که سعی در تغییر معادلات سیاسی را دارند، روی آن حساب باز کرده‌اند».

به گزارش خبرگزاری المعلومه، الزبیدی گفت: «احزاب و گروه‌های مختلف باید از توطئه‌هایی که علیه عراق طراحی می‌شود مطلع باشند و تصمیم خود را برای مقابله با مداخلات منطقه‌ای بگیرند و به تلاش خود برای جلوگیری از نفوذ به صفوف ملی عراق از طریق ترغیب و ارعاب و بحران‌آفرینی ادامه دهند».

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که یکی از هداف اصلی تحرکات آمریکایی-صهیونیستی در منطقه و مداخله‌گری ایالات متحده و اسرائیل در کشور عراق و یا لبنان و سوریه، دامن زدن به جنگ داخلی و غارت منابع این کشورها است.

پربیننده ترین خبرها