کرملین آمریکا و همپیمانانش را از ادامه تنش آفرینی در مساله اوکراین برحذر داشت

کرملین آمریکا و همپیمانانش را از ادامه تنش آفرینی در مساله اوکراین برحذر داشت
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 15:23

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، امریکا و همپیمانان غربی این کشور را از ادامه تنش افرینی در مساله اوکراین برحذر داشت.

العالم - آمریکا

پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: تنش آفرینی ایالات متحده آمریکا در مساله به اصطلاح تهاجم روسیه، منجر به بروز تنش های شدید در اوکراین می شود.

وی افزود: کاخ کرملین نمی تواند به رسانه ها رویکرد برای پوشش خبری رویدادهای مربوط به اوکراین را دستور دهد اما به شهروندان روسیه توصیه می کند تا حد امکان کمتر اخبار تحریک آمیز بخوانند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین در مورد تهدید نخست وزیر انگلبس در مورد روسیه گفت: اظهارات در مورد امکان اعمال تحریم های جدید ازسوی لندن را به منزله حمله به بخش تجاری روسیه قلمداد می کنیم.

وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که لندن از طریق اقدامات بازدارنده و دیپلماسی، تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا روسیه را از تهاجم به واکراین منصرف سازد.

وی این احتمال را بعید ندانست که در چارچوب تشدید تحریم های ضدروسی و در صورت متشنج تر شدن اوضاع پیرامون اوکراین، لندن اموال و دارایی های سرمایه داران روس را مصادره کند.

تراس با اشاره به اینکه انگلیس حمایت‌های خود از کشورهای بالتیک را افزایش خواهد داد، افزود: دولت انگلیس درحال تقویت رژیم تحریم‌های خود است تا ما بتوانیم اهداف بیشتری که مرتبط با روسیه هستند را تحریم کنیم.

مناطق غرب روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نیز نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب بوده است، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می‌شود.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است؛ در حالیکه مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو و روسیه دچار تنش شده است.

آمریکا و ناتو که همواره به دنبال سلطه‌جویی هستند، سالیان درازی است که نیروهای خود را در کشورهای اطراف روسیه مستقر کرده‌اند و اخیرا هم با تحریک لفظی در حالیکه مقامات مسکو به صراحت اعلام کرده‌اند برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارند، بر شدت این حضور و ارسال جنگ‌افزارهای ساخت خود افزوده‌اند.

پربیننده ترین خبرها