بغداد: مذاکرات تهران با کشورهای منطقه به خوبی پیش می رود

بغداد: مذاکرات تهران با کشورهای منطقه به خوبی پیش می رود
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 18:58

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با سفرای چند کشور اروپایی تصریح کرد که گفت‌وگوها میان ایران و کشورهای منطقه به خوبی پیش می‌رود.

العالم - عراق

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، امروز (دوشنبه، ۳۱ ژانویه) طی پستی در توئیتر به توضیح درباره دیدارهای روزگذشته و امروز خود با فرمانده ناتو در عراق و سفرای دانمارک، نروژ و سوئد پرداخت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز با انتشار این خبر و دیدار رئیس شورای امنیت ملی این کشور با سفرای سوئد، نروژ و دانمارک نوشت که الاعرجی در این دیدارها ضمن بررسی همکاری با ناتو در زمینه آموزش نیروهای عراقی تاکید کرد که کشورش به دنبال حداکثر استفاده و تداوم همکاری سازنده با ناتو است.

وی در خصوص گفت‌وگوها میان ایران و کشورهای منطقه گفت: گفت‌وگوها میان ایران و کشورهای منطقه به خوبی پیش می‌رود. میزبان بودن عراق برای این گفت‌وگوها گواه نقش مثبت و سازنده دیپلماسی این کشور است.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد جمعه پیش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «یونیوز» درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی جزئیاتی ارائه کرده بود و گفته بود: «ما تاکنون با هیأت سعودی چهار دور مذاکره در بغداد داشته‌ایم و این مذاکرات پیشرفت‌های خوبی داشته است. دور پنجم مذاکرات ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک قرار است که برگزار شود».

ایرج مسجدی اضافه کرد: «هم ما و هم سعودی‌ها اراده سیاسی‌مان بر این است که بتوانیم مشکلات دوجانبه فیمابین را حل و فصل کنیم. در دستور کار ما این است که بتوانیم در اصل مسدود شدن روابط دو کشور را که سال‌هاست اتفاق افتاده، برطرف کنیم و به تدریج در یک شکل طبیعی قرار بگیریم».

بر اساس بیانیه دفتر شورای امنیت ملی عراق، الاعرجی همچنین در این دیدار با اشاره به خطری که تروریست‌های موجود در زندان‌های قسد دارند، بیان کرد که بیش از ده هزار تروریست داعشی وجود دارد و نیروهای قسد صلاحیت تعامل با این پرونده را ندارند.

الاعرجی که دیروز نیز با «مایکل انکر» فرمانده ناتو در عراق دیدار کرده بود، امروز در توئیتر نوشت: «طی دیدار روز گذشته‌ام با [فرمانده] ناتو و نیز دیدار امروز با سفرای دانمارک، نروژ و سوئد بر ضرورت اقدام این کشورها در محاکمه اتباع داعشی خود تاکید کردم که شمار آن‌ها بیش از ۱۰ هزار تروریست است و متعلق به بیش از ۵۰ کشور در جهان هستند».



الاعرجی تصریح کرد: «این تروریست‌ها در حال حاضر در زندانهای "قسد" در الحسکه واقع در شمال شرق سوریه به سر می‌برند و تهدیدی حقیقی برای منطقه و جهان به شمار می‌روند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها