وزارت خارجه یمن: گزینه صلح همچنان روی میز است/ مذاکرات صلح با بازگشایی فرودگاه صنعا و رفع محاصره بندر الحدیده

وزارت خارجه یمن: گزینه صلح همچنان روی میز است/ مذاکرات صلح با بازگشایی فرودگاه صنعا و رفع محاصره بندر الحدیده
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 20:45

یک منبع در وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن (انصارالله) گفت: گزینه صلح روی میز است اما در ابتدا باید اقدامات اعتمادساز بشردوستانه که مهمترین آنها بازگشایی فرودگاه صنعا به روی پروازهای غیر نظامی و تجاری است، آغاز شود.

العالم ـ یمن

شبکه المسیره یمن روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه دولت نجات ملی این کشور، گزارش داد: برای رسیدن به صلح افزون بر بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا بر روی پروازهای غیرنظامی و تجاری ابتدا باید محاصره بندر الحدیده برداشته شود و ورود کشتی‌های باری حامل مشتقات نفتی به آن آزاد شود به نحوی که فضای مناسب برای انجام مذاکرات صلح و حل و فصل سیاسی همه جانبه مهیا شود.

این منبع که به نام آن اشاره‌ای نشده است، اضافه کرد: زمان آن فرا رسیده است که تجاوز وحشیانه علیه مردم یمن متوقف شود و ابوظبی و ریاض با خِرَد حکومت کنند و منافع همه مردم منطقه را در اولویت قرار دهند و ابتکارات صلح منطقه‌ای روی میز را بر این اساس که هیچ برنده یا بازنده‌ای وجود ندارد و منافع مردم ماندگار است را به دست گیرند.

در عین حال وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که عملیات کیفی نیروهای مسلح (ارتش و کمیته‌های مردمی یمن) تعجب‌آور نیست بلکه نتیجه هشدارهای قبلی است که توسط دو کشور متجاوز عربستان و امارات به اشتباه درک شده است.

وزارت امور خارجه یمن تصریح کرد که صلح واقعی و شرافتمندانه به گونه‌ای که امنیت و ثبات مردم یمن را حفظ کند همچنان موضع رهبری سیاسی و دولت نجات ملی در صنعا است.

پربیننده ترین خبرها