چگونه "توفان یمن 3" سفر تاریخی توهم فروشان را خنثی کرد؟!

چگونه
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 15:04

دیری نگذشت که عملیات توفان یمن 3 هم به مرحله اجرا درآمد. در پاسخ به تجاوزات مداوم به یمن، و در واکنش به حضور رئیس رژیم صهیونیستی در امارات، موشک های بالستیک عمق خاک امارات در ابو ظبی و پهپادها دبی را هدف قرار دادند.

العالم - نظرکده

پیام "توفان یمن 3"، ادامه دو عملیات قبلی بود تا نشان دهد که طرح حمله به امارات از نظر یمن یک طرح استراتژیک است.

عملیات توفان یمن یک ضربه آنی و زودگذر نیست بلکه یک تصمیم استراتژیک دنباله دار است که تا وقتی که امارات در تجاوز به یمن سهیم باشد در کنار عربستان، ضرب شصت یمن را خواهد چشید.

عملیات توفان یمن 3 همزمان با ورود رئیس رژیم صهیونیستی به امارات، حامل پیام جدیدی است که این بار به نقش رژیم اشغالگر در تجاوز غیر مستقیم به یمن و مداخله این رژیم در مسائل جهان عرب و اسلام مربوط می شود.

محافل مردمی در جهان عرب و در سراسر جهان به حمله یمن به عمق خاک امارات واکنش مثبت نشان داده اند و علت آن، نقش منفی و خرابکارانه حکومت امارات با میزبانی از دشمن صهیونیستی و راه دادن این رژیم به جهان عرب از دروازه این شیخ نشین است که نقشی ویرانگر در راه دادن به رژیم صهیونیستی به منطقه ایفا می کند. آنها معتقدند که خروج امارات از یمن، منوط به شدت ضربه ای است که یمن در قالب عملیات های توفان 1 و 2 و 3 به امارات وارد می کند.

امارات تصور می کند که تا وقتی که آتش جنگ های داخلی در یمن و زد و خورد بین طرف های یمنی در جریان است، ابو ظبی از آتش جنگ در امان خواهد بود و می تواند توجه خود را به موضوع استخدام مزدور یا بمباران و حمله هوایی از دور، متمرکز کند؛ اینجاست که تصمیم استراتژیک یمن برای انتقال جنگ به داخل خاک متجاوزان، معادلات را به هم می ریزد.

کارشناسان نظامی یمن نیز معتقدند که عملیات توفان یمن 3، بخشی از پاسخ طبیعی این کشور به سفر رئیس جنایتاکار رژیم صهیونیستی به امارات و پذیرایی گرم ابو ظبی از وی برای تحریک احساسات امت اسلامی است.

این کارشناسان معتقدند که این عملیات، پاسخی است به درخواست امارات از رژیم صهیونیستی برای بستن قراردادهای تسلیحاتی و تأمین امنیت مرزهای جغرافیایی و حریم هوایی خود با استفاده از سامانه های موشکی جدید رژیم اشغالگر قدس و همچنین جلب حمایت لوجستیکی و تجسسی این رژیم.

کارشناسان تأکید کرده اند که هر کشوری که در تجاوز به یمن نقشه داشته یا از رژیم اشغالگر کمک بخواهد، در فهرست اهداف ارتش و کمیته های مردمی یمن خواهد بود.

آنها خاطرنشان کرده اند که مهمترین پیام "توفان یمن 3"، متوجه رژیم صهیونیستی به عنوان عامل اصلی حمله به یمن تحت پوشش ائتلاف عربی یا عبری است. آنها می گویند جنگ در منطقه یک جنگ عربی اسرائیلی بین محور سازش و محور مقاومت است. به همین دلیل است که وقتی عمق خاک امارات و عربستان هدف موشک های یمن قرار می گیرد، رژیم صهیونیستی به سرعت ابراز نگرانی و محکوم می کند؛ همین خود ثابت می کند که ائتلاف متجاوز به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی با یمن می جنگد.

پربیننده ترین خبرها