روسیه: در برابر تهدیدهای آمریکا عقب نشینی نمی کنیم

روسیه: در برابر تهدیدهای آمریکا عقب نشینی نمی کنیم
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 13:40

سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد، تهدید واشنگتن به تحریم روسیه منجر به عقب‌نشینی مسکو نخواهد شد و اینکه تنش‌های ایجاد شده در روابط روسیه- آمریکا توسط واشنگتن و نه کرملین ایجاد شده است.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس، در بیانیه سفارت روسیه در آمریکا آمده است: این واشنگتن است و نه مسکو که تنش‌ها را ایجاد می کند و ما به دنبال عقب‌نشینی در برابر تهدیدهای آمریکا نیستیم.

بیانیه سفارت روسیه در واشنگتن در پاسخ به یک توییت وزارت خارجه آمریکا بود که در آن نوشت شده: این روسیه بود که در سال ۲۰۱۴ به اوکراین حمله کرد، شبه جزیره کریمه را در اختیار گرفت و اکنون بیش از یکصد هزار نیرو در مرز با اوکراین مستقر کرده است.

دیپلمات های روس نیز در پاسخ به این توییت وزارت خارجه آمریکا عنوان کرده اند که این واشنگتن بوده که گروههای ملی‌گرای افراطی در کی‌یف را تشوبق می کند.

در بیانیه سفارت روسیه در آمریکا آمده است: این آمریکا بوده که که به اوکراین تسلیحات تهاجمی مدرن داده تا تمایل رئیس جمهوری اوکراین برای حل و فصل مشکل منطقه دونباس با ابزار زور تقویت شود. این آمریکاست که در مسیر نقض اصول امنیت بین‌الملل، با تاسیسات نظامی به مرز روسیه نزدیک شده. باید به این مسئله نیز اشاره شود که تحرکات نظامی روسیه در قلمرو این کشور بوده که حق روسیه است و تهدیدی محسوب نمی شود.

به گزارش ایرنا، مناطق غرب روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نیز نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب بوده است، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می‌شود.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است؛ در حالیکه مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها