ائتلاف سعودی-اماراتی به دنبال نظامی کردن دریای سرخ

ائتلاف سعودی-اماراتی به دنبال نظامی کردن دریای سرخ
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 16:33

نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن در دیدار با مقام سازمان ملل اعلام کرد که ائتلاف متجاوز قصد نظامی کردن دریای سرخ را دارد.

العالم - یمن

«علی الموشکی» نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن و رئیس تیم دولت نجات ملی یمن در توافق بازاستقرار الحدیده امروز (سه شنبه) با «مایکل پری» رئیس نمایندگی سازمان ملل برای حمایت از توافق الحدیده دیدار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»،وی افزود: کشورهای عضو ائتلاف متجاوز در راستای نظامی کردن دریای سرخ کار می‌کنند و مانورهای آنها در نزدیکی آبهای منطقه‌ای ما ادامه دارد. ائتلاف آمریکایی-سعودی-اماراتی و مزدوران دنبال آن هستند که وضعیت استان الحدیده را از نظر نظامی منفجر کنند.

در همین ارتباط، ماه گذشته رسانه‌های عربستانی از برگزاری رزمایش دریایی بین نیروی دریایی این کشور با فرانسه در دریای سرخ با هدف ارتقا سطح آمادگی رزمی خبر دادند.

الموشکی ادامه داد، توافق الحدیده در درجه اول یک توافق انسانی است و نباید در اجرای آن تعلل شود؛ حملات ائتلاف سعودی و کشتار غیرنظامیان باید متوقف شد. از زمانی امضا توافق سوئد تعداد حملات هوایی ائتلاف به ۲۰۰ حمله رسیده و روزانه ۱۰ حمله پهپادی به استان الحدیده انجام می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت به جریان انداختن پرونده اسرا تأکید کرد و گفت، صنعاء منتظر موضع سازمان ملل است تا توافق مبادله تمام اسرا در مقابل تمام اسرای طرف مقابل را نهایی کند.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۷ (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۸) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها