حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق + فیلم

پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 - 06:33

یک رسانه عراقی از وقوع حمله راکتی علیه پایگاه نظامیان ترکیه در استان موصل خبر داد.

العالم - عراق

منابع خبری محلی بامداد پنجشنبه از شلیک‌شدن چندین راکت به سمت پایگاه «زلیکان» محل استقرار نظامیان ترکیه‌ای در شمال عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» در خبری فوری نوشت: «حمله موشکی شدید به پایگاه زلیکان ترکیه در استان موصل انجام شده است».

این رسانه عراقی توضیح داد حداقل ۱۲ فروند راکت به پایگاه زلیکان در شمال عراق اصابت کرده است.

صابرین‌نیوز دقایقی بعد خبر داد که در پی وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی ترکیه در استان موصل، ستون‌های دود از این محل به آسمان بلند شده است.

این منبع سپس اعلام کرد: «گروهی که خود را "احرار سنجار" می‌نامند، مدعی حمله به پایگاه اشغالی زلیکان ترکیه با ۲۰ فروند راکت هستند و جزئیات آن را متعاقباً منتشر خواهند کرد».

صابرین‌نیوز می‌گوید منابع محلی این تصاویر را ضبط کرده‌اند که لحظات اولیه عملیات راکتی علیه پایگاه زلیکان را نشان می‌دهد.

این رسانه عراقی دقایقی بعد گزارش داد که ۳ نظامی ترکیه‌ای در پی حمله راکتی به پایگاه این کشور در موصل، کشته یا زخمی شدند.

همچنین گفته می‌شود بعد از حمله راکتی به پایگاه زلیکان، بالگردهای ترکیه‌ای در حال گشت‌زنی بر فراز منطقه هستند.

پیشتر نیز پایگاه نظامی ترکیه در شرق استان موصل هدف حمله راکتی ناشناس قرار گرفته بود که نیروهای این کشور نیز با شلیک توپخانه‌ای پاسخ دادند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به راحتی از احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی سخن می‌گوید. امری که با واکنش گروه‌های سیاسی و نظامی عراقی مواجه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها