کرملین: اعزام نیروهای آمریکایی، اقدامات روسیه را توجیه می‌کند

کرملین: اعزام نیروهای آمریکایی، اقدامات روسیه را توجیه می‌کند
پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 - 16:19

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه اعزام نظامیان آمریکایی به شرق اروپا فقط به تنش‌ها دامن می‌زند، از واشنگتن خواست دست از تنش‌زایی در مسئله اوکراین بردارد.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) گفت اعزام نظامیان آمریکایی به شرق اروپا، اقدامات امنیتی روسیه را توجیه می‌کند.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد انتقال نیروهای بیشتر آمریکا به اروپا، گامی است که به آرامش کمک نمی‌کند، بلکه برعکس با هدف افزایش تنش است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با درخواست از آمریکا برای توقف تنش‌زایی در مسئله اوکراین، تاکید کرد اعزام نظامیان آمریکایی، هرگونه اقدامی را که برای تضمین امنیت خود انجام می‌دهیم، توجیه می‌کند.

سخنگوی کرملین در این‌باره اظهار داشت: «ما دائما از همتایان آمریکایی خود می‌خواهیم که تشدید تنش در قاره اروپا را متوقف کنند. متأسفانه آمریکایی‌ها به این کار ادامه می‌دهند. و در این مورد، ما فقط در مورد اظهارات تحریک‌آمیز صحبت نمی‌کنیم که به زودی جنگ خواهد آمد، همه هزینه‌های وحشتناکی خواهند داد. ما در مورد اعزام سربازان آمریکایی به کشورهای اروپایی در نزدیکی مرزهایمان صحبت می‌کنیم. بدیهی است که این‌ها گام‌هایی برای تنش‌زدایی نیست، بلکه برعکس، اقداماتی است که منجر به افزایش می‌شود. در این تنش، این تنها راه درمان است».

بر اساس این گزارش، پسکوف همچنین افزود: «البته نگرانی روسیه در این مورد کاملاً قابل درک و کاملاً موجه است و هرگونه اقدامی که روسیه برای تضمین امنیت و منافع خود اتخاذ می‌کند، کاملاً قابل درک و قابل درک است. این ها همان اقداماتی است که کسانی که در تامین امنیت ما نقش دارند آن را ضروری می دانند».

به نوشته ریانووستی، وی در واکنش به اظهارات «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید که گفته بود آمریکا دیگر حمله احتمالی به اوکراین را «قریب‌الوقوع» نمی‌داند، گفت کرملین متوجه این موضوع نشده است.

ساکی شامگاه چهارشنبه با بیان اینکه از نظر آمریکا، وقوع تهاجمی نظامی علیه اوکراین دیگر قریب‌الوقوع نیست، گفت واشنگتن هنوز نمی‌داند رئیس‌جمهور روسیه چه تصمیمی گرفته است (جزئیات بیشتر).

این مقام روس همچنین تاکید کرد: «روسیه نیروهای خود را در قلمرو خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می‌کند. این امر هیچ کسی را تهدید نمی‌کند و نباید کسی را نگران کند».

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره گفتگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان گفت که قرار نیست در این گفتگوها درباره تضمین‌های امنیتی صحبت شود.

کرملین: قطع پخش راشاتودی در آلمان، نقض آزادی بیان و باعث تأسف است.

به نوشته ریانووستی، وی تصریح کرد که که مذاکرات در مورد تضمین‌های امنیتی به‌صورت مستقیم با ماکرون و شولتز انجام نمی شود بلکه با آمریکا و ناتو خواهد بود، اما این موضوع در طول تماس‌های پوتین با آنها مطرح شده است.

سخنگوی کرملین همچنین در واکنش به ممنوعیت پخش شبکه راشاتودی آلمانی توسط دولت برلین، گفت این اقدام که در واقع جلوگیری از پخش یک رسانه بین‌المللی در آلمان است، نمونه فاحش نقض آزادی بیان است.

بر اساس این گزارش، پسکوف با اشاره به اقدامات تلافی‌جویانه روسیه، گفت مسکو از قطع پخش راشاتودی در آلمان متأسف است.

روز چهارشنبه بود که دولت آلمان برخلاف وعده‌های قبلی درخصوص عدم فشار به رسانه‌ها، تصمیم اتخاذ شده علیه شبکه «راشا تودی» به زبان آلمانی را معتبر و صحیح اعلام کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد مسکو در پاسخ به ممنوعیت پخش شبکه راشاتودی در آلمان، اقداماتی را علیه شعب رسانه‌های این کشور در روسیه انجام می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها