ضمن درخواست برای مجازات

کوربین: اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان "جنایت ضد بشری" است

کوربین: اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 09:26

رهبر سابق حزب "کارگر" انگلیس خواستار بازخواست اسرائیل به خاطر رفتار بی‌رحمانه و خشونت آمیزش با فلسطینیان شد.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری آناتولی، جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس در صفحه کاربری خود در توییتر، کشورهای جهان به ویژه آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا را به تلاش برای پایان دادن به تبعیض نژادی، برقراری صلح در منطقه همراه با عدالت و کرامت و تضمین برابری و مساوات در حقوق تمامی انسان‌ها ترغیب کرد.

کوربین در ادامه افزود، باید رهبران جهان برای مجازات و بازخواست دولت اسرائیل به خاطر بدرفتاری با فلسطینیان فورا وارد عمل شوند.

وی در واکنش به گزارش سازمان عفو بین‌الملل در خصوص تبعیض نژادی اسرائیل علیه فلسطینیان خاطرنشان کرد، آنچه علیه فلسطینی‌ها رخ می‌دهد وحشیانه و جنایت علیه بشریت است.

وی همچنین تصریح کرد، "دموکراسی‌های پیشروی" جهانی مانند انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا، بیشتر اوقات زمانی که مصیبت مردم فلسطین در رسانه‌های بین‌المللی افشا می‌شود یا کمپین‌هایی که توسط سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان عفو بین‌الملل راه‌اندازی می‌شود، به بیراهه می‌روند.

عفو بین الملل روز سه‌شنبه در این گزارش که به رغم مخالفت اسرائیل منتشر شد، اعلام کرد: باید مقامات اسرائیلی به دلیل جنایت تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها مجازات شوند. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم کسانی را که مرتکب نقض‌هایی شده‌اند، محاکمه کنند.

در این گزارش آمده است: ما می‌دانیم اسرائیل تاریخ و کارنامه ضعیفی در مجازات مسئولان دارد برای همین از نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم وارد عمل شوند.

عفو بین الملل در گزارش خود آورده است: تحقیقات ما نشان می‌دهد که چگونه اسرائیل به ظلم و سلطه جویی علیه فلسطینی‌ها پرداخته است. این شامل فلسطینی‌های مقیم اسرائیل و اراضی فلسطین و آوارگان در کشورهای دیگر می‌شود.

عفو بین الملل از دیوان کیفری بین المللی خواست جنایت تبعیض نژادی را در راستای تحقیقات کنونی خود در اراضی فلسطین بررسی کند.

با این گزارش عفو بین الملل در متهم کردن رژیم صهیونیستی به اعمال سیاست نظام آپارتاید و تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها و شهروندان عرب ساکن اراضی اشغالی به سازمان‌های حقوقی "بتسیلم" اسرائیل و دیده‌بان حقوق بشر می‌پیوندد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها