جزئیات فرار دو سرکرده داعش از زندان غویران

جزئیات فرار دو سرکرده داعش از زندان غویران
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 17:15

دیده بان حقوق بشر از فرار صدها زندانی گروه وهابی داعش از زندان غویران الحسکه واقع در شمال شرق سوریه از جمله دو سرکرده  این گروه و عزیمت آنان به جرابلس خبر داد.

العالم سوریه

این منبع به نقل از برخی منابع اعلام کرد فرار دو سرکرده گروه داعش از زندان الصناعه غویران به جرابلس و رفتن آنان از الحسکه به الرقه ،منبج و جرابلس سوالات زیادی را ایجاد کرده است.

دیده بان حقوق بشر در پایگاه الکتریکی خود اعلام کرد : اطلاعات جدیدی درباره عملیات زندان غویران به دست آورده ، زیرا برخی از فراریان از زندان به ترکیه رفته و برخی از آنها در مناطق تحت نفوذ اداره خودمختار الحسکه، الرقه، دیرالزور و منبج در حومه حلب متواری هستند.

این منابع افزودند: «نیروهای امنیتی توانستند یک قاچاقچی و 3 فراری را در روستای هیشا در منطقه عین عیسی در شمال رقه در حالی که نزد یک قاچاقچی بوده و در انتظار ورود به ترکیه در مقابل دریافت 4000 دلار آمریکا بودند بازداشت کردند.

این منابع اعلام کرد : این سه نفر با «دو سرکرده ای که به منطقه جرابلس در حومه حلب رسیده بودند، در تماس بودند..

به گزارش دیده بان سوریه، نهادهای امنیتی دو زن شاغل در اداره مدنی را در حال فرار به ترکیه بازداشت و آنان را نزد شوهران خود بردند که اخیراً از زندان الصناعه فرار کرده بودند، بازداشت آنها بیش از 24 سال به طول انجامید. .

پربیننده ترین خبرها