حال و روز سودانی‌ها بعد از 100 روز از کودتای البرهان

دوشنبه 18 بهمن 1400 - 10:06

با گذشت افزون بر 100 روز از کودتای نظامی در سودان، بحران اقتصادی در این کشور شدید و انزوای خارجی آن عمیق‌تر شده است، و همچنین دامنه جنگ داخلی در کشور گسترش یافته و این وضعیت، معیشت و امنیت شهروندان سودانی را مستقیما تحت تاثیر قرار داده است.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم، 25 اکتبر 2021 یک روز مهم در صحنه سیاسی سودان بود و در آن روز، ارتش سودان به رهبری ژنرال "عبدالفتاح البرهان" در یک کودتای نظامی کنترل دولت را در دست گرفت و به دنبال آن، توافق سیاسی البرهان و حمدوک( نخست‌وزیر) مانع از به ثمر رسیدن آرمان‌های انقلاب شد.

به دنبال این تحولات سیاسی، تمام استان‌های سودان تظاهراتی در ردّ حکومت نظامیان برگزار می‌کنند، و طی آن معترضان با سر دادن شعارهای مسالمت‌آمیز، خواستار تشکیل دولت مدنی می‌شوند.

"نضال حسن حسین" از رهبران ائتلاف "نیروهای آزادی و تغییر" گفت: "رسالت واقعی ما اتحاد و همسویی است و این همسویی منجر به تشکیل جبهه بزرگ ملی‌گرایی علیه کودتا می‌شود."

یک‌صد روز بعد از کودتای نظامی البرهان، ارتش سودان خود را در آغوش رژیم صهیونیستی قرار داد و شبه‌نظامیانش را به خدمت امارات و سعودی در آورد تا در جنگ‌های آنها مشارکت داشته باشند.

بیش از سه ماه از کودتای نظامی در سودان می‌گذرد و اوضاع هر روز وخیم‌تر می‌شود و مردم سودان به تظاهرات خود تا سقوط حکومت نظامیان ادامه خواهند داد، در حالی‌که ارتش هیچ اعتنایی به مطالبات مردمی نمی‌دهد. معادله دشوار است، اما هر آغاز یک پایان دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها