تظاهرات حامیان ارتش در خارطوم

ادامه رایزنی‌ سازمان ملل با طرف‌های سودان برای پنجمین هفته پیاپی

ادامه رایزنی‌ سازمان ملل با طرف‌های سودان برای پنجمین هفته پیاپی
دوشنبه 18 بهمن 1400 - 10:44

هیئت سازمان ملل در سودان در بحبوحه اعتراضات علیه کودتاچیان، از ادامه مذاکرات با طرف‌های درگیر به منظور حل بحران در این کشور خبر داد.

العالم - افریقا

به نقل از خبرگزاری آناتولی، هیئت سازمان ملل در سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، فولکر پرتس، رئیس هیئت سازمان ملل و تیم همراه او شنبه با هیئتی از دفتر غیردولتی پزشکان سودان دیدار کردند.

در این دیدار درباره مذاکرات روند سیاسی با نظارت سازمان ملل برای پنجمین هفته گفتگو شد.

جزئیات نتایج مذاکراتی که هیئت سازمان ملل از هشتم ژانویه با هدف پایان بحران آغاز کرده منتشر نشده است.

دفتر غیردولتی پزشکان شامل سه گروه کمیته پزشکان سودان، سندیکای مشروع سودان و کمیته متخصصین است.

هیئت پزشکان در دیدار با هیئت سازمان ملل تأکید کرد که از خواسته‌های مردم درباره عدم مذاکره و شراکت با نظامیان حمایت می‌کند.

هیئت پزشکان بر لزوم تدوین قانون اساسی جدید و تشکیل دولت غیرنظامی تاکید و سندی را درباره نقض‌های صورت گرفته بعد از کودتای ۲۵ اکتبر ارائه کرد.

همچنین روزشنبه هزاران سودانی در مقابل مقر هیئت سازمان ملل در خارطوم در مخالفت با مداخله خارجی در امور این کشور و حمایت از ارتش سودان تظاهرات کردند.

به گفته کمیته پزشکان سودان از آغاز اعتراضات در ۲۵ اکتبر ۷۹ معترض کشته شدند. این اعتراضات علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در ۲۵ اکتبر است. وی در کشور حالت فوق العاده اعلام کرده و کابینه و شورای حاکمیتی را منحل کرد و بعدا طی توافقی با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان مجدداً او را به قدرت بازگرداند. گروه‌های سیاسی این اقدامات و این توافق را کودتای نظامی می‌دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها