مقابله با جنگ نرم؛

کویت اکران فیلمی با بازی سرباز زن صهیونیست را ممنوع می کند!

کویت اکران فیلمی با بازی سرباز زن صهیونیست را ممنوع می کند!
دوشنبه 18 بهمن 1400 - 21:00

وزارت اطلاع رسانی کویت به طور رسمی از پخش فیلم Death on the Nile ( مرگ بر روی نیل) جلوگیری کرد، زیرا نقش اصلی آن را یک نظامی زن سابق ارتش رژیم صهیونیستی بازی کرده است. این فیلم براساس داستانی با همین نام از آگاتا کریستی نویسنده بریتانیایی ساخته شده است.

العالم-کشکول

روزنامه کویتی القبس گزارش داد که این ممنوعیت پس از درخواست هایی برای تحریم آن صورت گرفت، زیرا "گال گدوت" قهرمان این فیلم، از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در تابستان 2014 حمایت کرده بود. درپی این تجاوز، 2251 فلسطینی که 551 تن از آنها کودک بودند، به شهادت رسیدند. گدوت در صفحه شخصی خود در فیسبوک از هجوم نیروهای اشغالگر به غزه تشکر کرده بود.

این نخستین باری نیست که وزارت اطلاع رسانی کویت پخش فیلمی با حضور این بازیگر را ممنوع می کند. پیش از این پخش فیلم "زن شگفت انگیز" با بازی همین زنِ حامی کشتار کودکان غزه، در کویت ممنوع شده بود.

موضع کویت درخصوص این بازیگر اسرائیلی برای برخی شگفت انگیز می نماید، بخصوص در فضا و شرایطی که دولت های عادی ساز مثل امارات و بحرین یا عربستان ایجاد کرده اند. این دولت ها از تمام ابزارهای رسانه ای خود استفاده می کنند تا برای رژیم صهیونیستی بازاریابی کنند و نه تنها آن را دولتی طبیعی و خواهان صلح جلوه دهند، بلکه ادعا کنند که او در معرض تهدید سازمان های "تروریستی" مثل حماس، جهاد اسلامی، حزب الله، حشد الشعبی و انصارالله نیز هست!

درست است که کویت در کنار عربستان، امارات، بحرین، قطر و عمان عضو شورای همکاری خلیج فارس است، اما چه در سطح حکومتی چه مردمی، به مواضع اصولی و ثابت خود درخصوص قضیه فلسطین پایبند است و با وجود سیل عادی سازی با رژیم صهیونیستی، در مواضع خود هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

کویت هر تلاشی برای نفوذ رژیم صهیونیستی به جامعه اش را شناسایی می کند و هرگز اجازه بازاریابی برای اشغالگر اسرائیلی نژادپرست در کشورش را نمی دهد. همه ما به خاطر می آوریم که چگونه وزارت خارجه کویت در ماه مه سال گذشته سفیر چک را بخاطر حمایتش از رژیم صهیونیستی در درگیری های غزه، فرا خواند و او را وادار به عذرخواهی کرد.

کویت به خطر جنگ نرم علیه جامعه خود پی برده است، از همین رو وزارت آموزش کویت کتاب هایی درسی منتشر کرد که محتوای جلد آنها حمایت هرچه بیشتر از قضیه فلسطین است، درست بر خلاف افکاری که سیستم آموزشی در امارات، بحرین و عربستان ترویج می کند.

این مسئله نشان می دهد که چرا مردم کویت عادی سازی با رژیم صهیونیستی را نمی پذیرند و ورزشکاران، هنرمندان، نخبگان علمی و ادبی کویت نیز حاضر به مشارکت در هیچ مراسمی نمی شوند که نمایندگانی از رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشند.

مردم عرب و مسلمان بخصوص ملت فلسطین از این موضع کویتی ها بسیار خرسند هستند. البته باید به کویت، الجزایر، سوریه، عراق، لبنان، تونس و ... نیز افزود که با مواضع عادلانه خود، بر زخم عمیق فلسطینیان که ناشی از عادی سازی دولت های عربی است، مرهم می گذارند.

پربیننده ترین خبرها