واشنگتن پست: حمله داعش به زندان حسکه پیچیده‌تر از چیزی بود که غرب تصور می‌کرد

واشنگتن پست: حمله داعش به زندان حسکه پیچیده‌تر از چیزی بود که غرب تصور می‌کرد
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 10:59

روزنامه «واشنگتن پست» نوشت، حمله داعش به زندان «غویران» در الحسکه واقع در شمال شرق سوریه در بیستم ژانویه، دراماتیک‌ترین حمله این گروه تروریستی از زمان شکست آن در حدود سه سال پیش بوده است.

العالم - سوریه

روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) نوشت: آنها می‌خواستند داعش را تجدید کنند. آنها می‌خواستند به زندان (غویران) حمله کنند، اما بعد از آن نقشه بزرگتر شد.

مظلوم عبدی همچنین تصریح کرد، گروه تروریستی داعش می‌خواهد الحسکه را تصرف کند و توسعه یابد و نیروهای سوریه دموکراتیک کامیونی را در نزدیکی این زندان کشف کردند که مملو از کمربندهای انفجاری و سلاح‌های دیگر بود.

وی در ادامه افزود، این موارد، ادله و شواهدی است که نشان می‌دهد داعش پس از آزادی تروریست‌های بازداشتی قصد داشت حملات مسلحانه خود را تشدید کند.

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک اظهار داشت: ممکن بود این حمله آنها را به یک ارتش تبدیل کند. ما بارها به جهانیان نسبت به این مورد هشدار داده‌ایم.

روزنامه واشنگتن پست نوشت، گروه تروریستی داعش طی دو سال گذشته علی‌رغم تلفات منطقه‌ای خود قدرت استقامتش را ثابت کرده، زیرا برای ایجاد گروهک‌های مخفی در سرتاسر حومه شهر تلاش کرده و کمپین ترورها و حملات کوچک موفقیت آمیز روزافزونی را به راه انداخته است که منجر به بیم و وحشت جوامع محلی و ایجاد فضایی برای عملیات جاه طلبانه‌تر و بلندپروازانه‌تر شده است.

این روزنامه همچنین فاش کرد، حمله داعش به زندان «غویران» پیچیده‌تر و مرگبارتر از آن چیزی بود که دولت‌های غربی انتظار داشتند و یکی از مسئولان دولت آمریکا ساعاتی پس از کشته شدن القرشی، سرکرده داعش تأکید کرد که القرشی مستقیماً بر فعالیت‌های این گروه تروریستی در تمامی نقاط سوریه و عراق نظارت داشته است و او "به دنبال بازسازی این سازمان تروریستی تحت سرکردگی خود بود."

زندان غویران واقع در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه، یکی از بزرگترین زندان‌های سوریه است که تعداد زیادی از داعشی‌ها را در خود جای داده است.

حدود ۳۵۰۰ زندانی از نیروها و رهبران داعش در این زندان بودند. حمله به این زندان یکی از بدترین حملات از زمان اعلام نابودی داعش در سوریه در مارس ۲۰۱۹ است.

این زندان در ۲۰ ژانویه مورد حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت و به تسلط آن‌ها در آمد اما پس از مدتی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، توانستند زندان را از داعش پس بگیرند و بر آن مسلط شوند.

طبق اطلاعات به دست آمده، داعش سعی داشت ۴۴۰۰ تن از نیروهایش که در این زندان، محبوس هستند را فرار دهد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها