واکنش گسترده در فضای مجازی لبنان به گفتگوی سید نصرالله با العالم

واکنش گسترده در فضای مجازی لبنان به گفتگوی سید نصرالله با العالم
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 20:45

صبح امروز پنجشنبه هشتگ های "ای روح خدا تو از ما هستی" و "سخن زیبا بگو" در توییتر، در صدر هشتگ های ترند شده در لبنان قرار گرفت.

العالم-داغ های مجازی

این هشتگ‌های ترند شده در لبنان به مناسبت گفتگوی شبکه العالم با دبیرکل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله بود و نشان می دهند که این گفتگو برای مردم لبنان و رسانه‌های این کشور اهمیت فراوانی داشته است.

امروز پنجشنبه تارنمای "الناشر" مقاله ای با عنوان "وقتی بزرگان صحبت می کنند" منتشر کرد و در آن نوشت: این مسئله جدیدی نیست که سراسر جهان اعم از دوست و دشمن به تمام سخنان او گوش فرا می دهند. لذا بدیهی است که هربار ایشان سخنرانی یا گفتگویی می کنند، همه طیف های مردم و رسانه ها به آن واکنش نشان می دهند. دلیل آن این است که همه آنها به آنچه سید نصرالله می گوید اطمینان دارند، چه دشمنی که با سخنان وی احساس خطر می کند چه دوستداری که با این سخنان، اطمینان خاطرش دوچندان می شود.

این تارنما در مقاله خود افزود: "نمی توان بر گفتگو با سید نصرالله یک نام گذشت. تمام مسائل داخلی، منطقه ای و حتی جهانی با تمام جزئیات، در گفتگو با وی مطرح می شود. فلسطین، یمن، سوریه، الجزایر، جمهوری اسلامی ایران، کویت، تزلزل امارات، مداخلات سعودی، نقش آمریکا در رقابت های انتخاباتی زودهنگام در لبنان، فضای انتخابات و نقش حزب الله در مجلس. باید به این موارد سخنان ایشان درخصوص قدرت مقاومت از نظر موشک های نقطه زن، پدافند هوایی و غیره را نیز افزود که "اسرائیل" را برای تحلیل سخنان او به تکاپو انداخته است.

همه مواضع وی در این گفتگو حاوی نکات برجسته بود و همه بینندگان آن می دانند که چیزی جز حقیقت در این نکات وجود ندارد. درخصوص مسائل داخلی لبنان، بخصوص در موضوع اتهام حزب الله به غیر لبنانی بودن، سید نصرالله توانست با یک لبخند و تعداد کلماتی اندک، حرف بزرگی بزند: این ادعا متشکل از کسانی است که از سفارت های دیگر دستور می گیرند و علیه مقاومت توطئه می کنند، یا کسانی که هیچ برنامه ای برای نجات لبنان ندارند و تنها چیزی که در اختیار دارند حمله به مقاومت است و از سال 2005 جز درگیری و قرار دادن کشور در آستانه جنگ هیچ خدمتی نکرده اند، یا کسانی که با ذهنیت و ابزارهای دشمن با مقاومت برخورد می کنند، یا کسانی که در امتحان حاکمیت، آزادی و استقلال، مردود شده اند.

در واقع سید نصرالله صرفا به توصیف آنها آن هم بدون هیچ حمله ای، بسنده کرد. این توصیف برای بی اعتبار ساختن ادعاهای آنها و پاسخ به اتهاماتشان با استدلال و مدرک، کافی بود. انتظار می رود که اینها طی دو روز آینده واکنش های خشمگینانه ای نشان دهند، آنها آنقدر وقیح هستند که حتی حاضرند تمام ابزارها، وابستگی ها و پستی هایشان را در مقابل مردم آشکارا نشان دهند. اما هرچقدر هم بر منبرهای ناپاک و رسانه های آلوده شان ابراز خشم کنند، همچنان کوچک و ناتوان خواهند ماند، آنقدر که حتی قادر به اجرای ماموریت خود نخواهند بود. آنها کوته فکر خواهند ماند و به تلاش خود برای پاسخ به حزب الله و سید نصرالله ادامه خواهند داد، بدون اینکه ذره ای شرافت و عزت برایشان باقی بماند تا بتوانند خود را از چنگال سفارت آمریکا در بیروت نجات دهند".

کاربری به نام آیه در حساب خود در توییتر نوشت: نمی توانیم برای توصیف قدردانی خود بخاطر وجود شما در زندگی مان کلمات کافی پیدا کنیم. با وجود تمام سختی هایی که از آن رنج می بریم، حضور شما بزرگ ترین برکت و پیروزی بزرگی برای ما است. خداوند شما را حفظ کند و به شما زندگی طولانی ببخشد.

کنشگر عراقی احمد الموسوی ویدئویی منتشر کرد که در آن، محمد پیشگر مجری برنامه گفتگو با سید حسن نصرالله، انگشتری که سید به او هدیه داده را با خوشحالی وصف ناپذیری در مقابل دوربین می گیرد و به همسر خود می دهد:

پیشگر

کنشگر لبنانی دلال الحریری نیز توییتی از شیخ شفیق الجرادی را بازنشر کرد:

نکته قابل توجه این است که پس از هر بار صحبت ایشان (شیخ نصرالله)، روحیه ها بالاتر می رود و شادی در صحبت های کسانی که به سخنان ایشان می اندیشند و درباره آن نظر می دهند، به شدت احساس می شود.

کاربری لبنانی به نام هادی خلیفی با انتشار تصویر سید حسن نصرالله در توییتر نوشت: رهبر من این شخص است، رهبر شما کیست؟

پربیننده ترین خبرها