تداوم اعتراضات؛ پافشاری معترضان بر تصرف پل کلیدی کانادا ـ آمریکا/ معترضان دستور دادگاه را زیر پاگذاشتند

تداوم اعتراضات؛ پافشاری معترضان بر تصرف پل کلیدی کانادا ـ آمریکا/  معترضان دستور دادگاه را زیر پاگذاشتند
شنبه 23 بهمن 1400 - 08:47

معترضان در کانادا با زیرپاگذاشتن دستور دادگاه این کشور، به ادامه اعتراضات و تصرف پل کلیدی آمریکا-کانادا ادامه دادند.

العالم ـ آمریکا

صنعت خودروسازی در آمریکای شمالی متأثر از اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی در کانادا دچار ضرر و زیان شده است.
بنابر گزارش رویترز، معترضان مخالف محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا همچنان یک کریدور تجاری حیاتی کانادا-ایالات متحده را اشغال کرده اند؛ آن هم ساعاتی پس از صدور حکم یک دادگاه برای پایان دادن به این اشغال که صنعت خودروسازی آمریکای شمالی را مختل کرده است.
جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قول اقدام سریع برای پایان دادن به بحران را داده است و اوایل روز جمعه یک قاضی کانادایی دستور پایان اشغال چهار روزه این پل، شلوغ‌ترین گذرگاه مرزی آمریکای شمالی را صادر کرد.
این دستور در ساعت 7 بعد از ظهر به وقت محلی به اجرا درآمد. اما بیش از دو ساعت پس از ضرب‌الاجل، حدود 200 معترض، از جمله کودکان، در اطراف ورودی پل حرکت کردند و پرچم‌های کانادا را به اهتزاز درآوردند، در حالی که دیگران به آتش‌بازی پرداختند.
پلیس نیز که در پارکینگی در چند بلوک دورتر از معترضان حضور داشت، توزیع جزوه‌هایی را آغاز کرد که در آن مجازات‌ها بر اساس دستور اضطراری انتاریو، که از نیمه شب اجرایی می‌شود، قید شده بود.
ترودو پیشتر به خبرنگاران گفته بود که هیچ اقدامی برای مهار این بحران از دستور کار خارج نشده است.
در بحبوحه کاهش تولید توسط شرکت‌هایی از جمله فورد، شرکت‌ها محموله‌ها را برای جلوگیری از ضرر و زیان به مسیرهای جایگزین منتقل کرده اند.

پربیننده ترین خبرها