جنبش الفتح: انقلاب اسلامی، موجب بیداری ملت‌ها، به خصوص عراق شد

جنبش الفتح: انقلاب اسلامی، موجب بیداری ملت‌ها، به خصوص عراق شد
شنبه 23 بهمن 1400 - 14:21

جنبش الفتح عراق به رهبری «هادی العامری» چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

العالم - عراق

جنبش الفتح عراق امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت که این انقلاب موجب تحول سیاسی و اجتماعی و فکری بزرگ در مردم کشورهای عربی و اسلامی شد و به خصوص در عراق موجب بیداری شده و روح انقلاب در عراق به وجود آمده است.

به نوشته وبگاه المعلومه، در بیانیه جنبش الفتح به رهبری «هادی العامری» آمده است که در سالروز انقلاب اسلامی که روز آزادی و شهدا و انفجار بیداری ملت‌ها بود، انقلاب اسلامی از اسلام عملگرا و روحیه حسینی نشأت گرفت و امام خمینی (ره) با رهبری حیکمانه انقلاب را از تبعید با صدای «اسلام محمدی اصیل» میلیون‌ها نفر را رهبری کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این انقلاب، اخلاص و پیام آزادی متجلی شد و روح‌الله رهبری امت را در دست گرفت و بازگشت مبارک او از تبعیدگاهش آغاز دوره جدید اسلامی بود. اسلام به طور قطع می‌تواند جریان زندگی را رهبری کرده و شریعت اسلامی راه‌حل همه مسائل است. همراه با روح الله الموسوی انقلاب‌های اسلامی در هر مکانی برپا شد و لرزه‌های این طرح تمدن‌ساز مقاومت اسلامی به اسرائیل رسید و همان‌طور که "مناخیم بیکن" گفت: انقلاب ایران زلزله‌ای است که لرزه‌هایش به ما خواهد رسید.

جنبش فتح تأکید کرد که انقلاب اسلامی موجب تحول سیاسی، اجتماعی و فکری بزرگ در بیداری ملت‌های عربی و اسلامی به خصوص بیداری مردم عراق شد و روح انقلاب در عراق زمانی که امام خمینی از سال ۱۹۶۳ مبارزه مردم ایران را از نجف رهبری می‌کرد، به وجود آمد.

به گفته این ائتلاف سیاسی عراقی، سخن امام خمینی (ره) که بر روی نوارهای کاست ضبط می‌شد و راهپیمایی‌های میلیونی شاهدی بر عظمت اسلام و طرح و پیام و قدرت رهبری اسلامی بود.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز «سعد الساعدی» از رهبران جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که انقلاب اسلامی توانست محور مقاومتی را شکل دهد که توان مواجهه با تمام مسائل حساس در دفاع از آرمان فلسطین و چالش‌های مهم را داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها