چرا امارات و بحرین "نسخه شرم آور" عادی سازی را انتخاب کردند؟

چرا امارات و بحرین
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 10:35

امارات و بحرین سال 2020 با تشویق آشکار عربستان سعودی روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کردند و پس از مدت کوتاهی، روابط آنها با این رژیم از روابط مصر و اردن نیز محکم‌تر شد به گونه ای که حیرت ناظران عرب و هم چنین صهیونیستی را برانگیخت.

العالمكشكول

امارات و بحرین درکمتر از یک سال، قراردادهای نظامی و امنیتی با رژیم صهیونیستی امضا کرده و قرار است این کشور سامانه‌های پدافند هوایی از اسرائیل دریافت کند، بحرین نیز پس از امضای یک قرارداد امنیتی و نظامی با رژیم صهیونیستی، به تدریج در حال تبدیل به یک بندر نظامی برای هواپیماهای جنگی اسرائیل است.

عادی سازی روابط امارات و بحرین رژیم صهیونیستی از دید بسیاری یک رسوایی برای رژیم های حاکم بر دو کشور است، شماری نیز معتقدند این دو نظام به ویژه بحرین به دلیل جدایی از مردمشان دست به عادی سازی زده‌اند.

نظام آل‌خلیفه احساس می کند با مردم بحرین غریب بوده و هیچ پیوندی با آنان ندارد، بنابراین هیچ اشکالی در گشودن مرزهای کشور در برابر تهاجم عربستان و امارات یا فروش بحرین به "اسرائیل" نمی بیند.

برخی نیز در توجیه عادی سازی فضاحت بار امارات - بحرین می گویند که «ترس این دو کشور از ایران، آنها را به آغوش "اسرائیل" سوق داده است». اما هدف از این توجیه آمریکایی، تغییردادن چهره دشمن از اسرائیل به ایران است، زیرا اگر واقعا ایران تهدیدی بود آمریکا در مقابل این تهدید از امارات و بحرین محافظت می کرد و نیازی نداشتند به این شکل شرم آور در آغوش "اسرائیل" بیفتند.

اما واقعیت حاکی از نگرانی رژیم صهیونیستی از محاصره توسط محور مقاومت است در حالی که پیش از این در منطقه می غرید بدون اینکه از عواقب جنایاتش هراسی داشته باشد.

اما امروز در برابر شلیک هر گلوله به غزه و لبنان یا تمام محور مقاومت، بلافاصله با واکنش روبرو می شود، از اینرو پدرخوانده آمریکایی معتقد به ضرورت فعال‌سازی نقش کاربردی این نظام‌ها برای خارج کردن اسرائیل از تنگناهایش و تلاش برای بالا بردن روحیه آن با پیوند دادن آن به نظام هایی است که انگلیس استعمارگر در منطقه خلیج فارس ایجاد کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها