سفیر ایران در سوریه:

تعمیق همکاری‌ها با کشورهای دوست به‌ویژه سوریه اولویت سیاست خارجی ایران است

تعمیق همکاری‌ها با کشورهای دوست به‌ویژه سوریه اولویت سیاست خارجی ایران است
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 12:20

سفارت ایران در سوریه مراسمی را با حضور شخصیت‌های سوری به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هتل شرایتون دمشق برگزار کرد.

العالم - سوریه

مهدی سبحانی، سفیر ایران در دمشق در این مراسم با اشاره به اینکه حمایت حتمی از محور مقاومت و آرمان فلسطین و تعمیق همکاری‌ها با کشورهای دوست به‌ویژه سوریه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است، گفت: اراده سیاسی در هر دو کشور تعمیق همکاری ها در همه سطوح است.

سبحانی با تاکید بر اینکه ایران از حاکمیت سوریه حمایت می کند و حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در سرزمین های این کشور را محکوم می کند، بر ضرورت بازگرداندن هر وجب از این سرزمین ها به دولت سوریه تاکید کرد.

سفیر کشورمان خاطر نشان کرد: مردم سوریه با وجود همه فشارهایی که بر آنان وارد می شود، در مبارزه با تروریسم، دشمنان خود را شکست داده و با مقاومت خود، به تروریست ها و حامیان بین المللی آنها درس خواهند داد.

بر اساس این گزارش در شهر لاذقیه سوریه نیز مرکز فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران جشنی را با حضور شخصیت های سیاسی، علمی، مذهبی و ادبی برگزار کرد.

علی رضا فدوی، رایزن فرهنگی سفارت در سخنانی تاکید کرد که انقلاب اسلامی ، ایران را وارد مرحله جدیدی کرد که در آن دستاوردهای بسیاری در عرصه‌های مختلف به دست آورد.

وی گفت که این انقلاب، ایران را در ردیف کشورهای پیشرفته منطقه و جهان قرار داد و سرمشقی برای همه آزادگان و مبارزان علیه بی عدالتی و ظلم شد.

دکتر ایمن زیتون، مدیر مجتمع پیامبر اعظم (ص) لاذقیه نیز به نوبه خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به ویژه حمایت از محور مقاومت و نهضت های آزادیبخش و مقابله و خنثی سازی تمامی پروژه ها و توطئه ها اشاره کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها