آغاز پرواز مستقیم تهران-کاراکاس برای گردشگران از فروردین

آغاز پرواز مستقیم تهران-کاراکاس برای گردشگران از فروردین
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 11:22

معاون وزیر حمل‌ونقل هوایی ونزوئلا و رئیس شرکت هواپیمایی "کانویاسا" ونزوئلا از آمادگی این کشور برای برقراری پروازهای مستقیم بین کاراکاس و تهران از ماه مارس (اواخر اسفند، فروردین ماه) برای بازدید گردشگران، بازرگانان و صنعتگران خبر داد.

العالم ـ آمریکا

"رامون وِلاسکز" معاون وزیر حمل‌ونقل هوایی ونزوئلا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی هیسپان‌تی‌وی با اشار به اینکه همه‌گیری کووید-۱۹ به لطف فناوری و مدیریت دو کشور، تحت کنترل قرار گرفته است، گفت: پیوستن تهران و کاراکاس، یک مقصد استراتژیک است و اینجا، گردشگری بیش از هر چیز دیگری، اهمیت زیادی خواهد داشت چرا که هواپیماهای دوربردی در دسترس داریم که در پروازهای مستقیم، می‌تواند مسافران را از تهران به کاراکاس برساند و دوباره از کاراکاس به تهران بازگرداند.

رئیس شرکت کانویاسا تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حداقل ۵۰ راهنمای تور ایرانی، دوم مارس (۱۱ اسفند) به ونزوئلا سفر خواهند کرد تا از جاذبه های گردشگری این کشور آمریکای لاتین آگاه شده و مذاکرات مربوطه را با مقامات گردشگری انجام دهند.

وی افزود: این اولین گام برای آغاز پروازهای تجاری خواهد بود که برای تبادل فرهنگی مردم نیز استراتژیک خواهد بود.

معاون وزیر حمل و نقل هوایی ونزوئلا توضیح داد که گردشگران ایرانی از ۲۱ مارس (یکم فروردین ماه)، روز آغاز سال نو ایرانی می‌توانند از ونزوئلا دیدن کنند. وی افزود: این پرواز نزدیک به ۱۳ ساعت به طول می‌انجامد و زمان حرکت آن در شب و بعد از صرف شام برنامه‌ریزی شده است تا پرواز در بامداد به مقصد برسد.

پروازهای باری مستقیم کاراکاس- تهران و بالعکس از سال ۲۰۱۹ در جریان است. به گفته ولاسکز، این پروازها نه فقط به تبادل تجاری محصولاتی همچون میوه‌های استوایی ونزوئلا و آجیل ایرانی کمک می‌کند بلکه روابط دو کشور در حوزه گردشگری و فرهنگی را نیز تقویت می‌کند.

ولاسکز پیرامون تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت هواپیمایی دولتی ونزوئلا نیز گفت: وقتی کسی تحریم‌های دولت آمریکا علیه این شرکت هواپیمایی را تحلیل می‌کند، دلیل منطقی به دست نمی‌آید زیرا دلیل تحریم‌ها علیه کانویاسا به دلیل انتقال مقامات عالی رتبه است.

معاون وزیر ونزوئلا تصریح کرد: در کجای دنیا، یک شرکت هواپیمایی برای جابجایی مقاماتش جریمه می‌شود؟ در هیچ کجای دنیا مگر از طریق تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هواپیمایی کانویاسا که به عنوان اقدامی فراسرزمینی و غیر قانونی به دنبال توقف اتحاد ملت‌ها است. وی همچنین یادآور شد "طبق فرمان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، تحریم‌ها فقط پرواز کانویاسا به آمریکا را شامل می‌شود، حال آنکه کانویاسا نه قصد پرواز به آمریکا را دارد و نه حتی همکاری با هیچ‌یک از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا".

ولاسکز با بیان اینکه کانویاسا یک شرکت هواپیمایی قانونی است، با اشاره به پروازهای مستقیم کاراکاس- مسکو، از قصد این کشور برای برقراری پروازها با ایران، قطر، نیجریه و چین در سال جاری میلادی خبر داد.

کانویاسا در حال حاضر به ۱۳ مقصد در آمریکای لاتین از جمله اکوادور، شیلی، آرژانتین، پرو، نیکاراگوئه، کوبا، مکزیک، جمهوری دومینیکن پرواز می‌کند و مقامات این شرکت در نظر دارند تا در راستای برنامه توسعه سال ۲۰۲۲، مقاصد بین المللی را تا ۲۳ مورد افزایش دهند.

ولاسکز با تاکید بر اینکه "ایران، کشوری امن و با ظرفیت بالای گردشگری است" اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰، کانویاسا ۴۳ راهنمای تور از ونزوئلا را با هدف آشنایی با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی ایران به تهران منتقل کرد.

وی افزود: ایران برای ونزوئلا، نمونه‌ای برای همه کارهایی است که در ۴۳ سال پس از انقلاب انجام داده است. همچنین نمونه‌ای برای کشورهای تحت تحریم است؛ اینکه چگونه کشوری بدون در نظر گرفتن اندازه قدرت تحریم‌ها، توسعه می‌یابد، رشد می‌کند و به جهان نشان می‌دهد که برای انجام کارها، تمایل و اراده لازم است.

ولاسکز در پایان ابراز امیدواری کرد که علاوه بر کانویاسا، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز بتوانند این پل هوایی را ایجاد کنند و جریان پروازهای کاراکاس و تهران روانتر شود.

پربیننده ترین خبرها