به رغم اعلام ممنوعیت از سوی دولت؛

صدها خودروی «کاروان آزادی» آماده ورود به بروکسل هستند

صدها خودروی «کاروان آزادی» آماده ورود به بروکسل هستند
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 14:41

دولت بلژیک اعتراضات خودرویی موسوم به «کاروان آزادی» (به محدودیت های کرونایی) را ممنوع اعلام کرد، اما همچنان صدها خودرو در قالب اعتراضات، امروز (دوشنبه) آماده ورود به بروکسل هستند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات بلژیک دیروز (یکشنبه) به راه انداختن اعتراضات خودرویی موسوم به «کاروان آزادی» را ممنوع اعلام کردند اما پس از تجربه پاریس، حدود یک هزار و ۳۰۰ خودرو به ویژه از فرانسه برای حضور در این اعتراضات در سطح اروپا آماده می‌شوند.

پلیس فرانسه اعلام کرد صدها خودرو در شهر لیل فرانسه که نزدیک مرز بلژیک قرار دارد، آماده ورود به این کشور هستند.

مقامات بلژیک هرگونه تظاهرات در پایتخت «با وسایل نقلیه موتوری» را ممنوع و اعلام کردند که «برای جلوگیری از مسدود شدن بروکسل» اقداماتی را انجام داده اند. پلیس بروکسل دستورالعمل هایی را به چهار زبان فرانسوی، هلندی، آلمانی و انگلیسی در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است: ممنوعیت تظاهرات با وسایل نقلیه، توصیه به اجتناب از سفر به بروکسل با ماشین، هدایت کاروان ها به پارکینگ های مراکز نمایشگاهی در حومه شهر از جمله این اقدامات است.

برخی از معترضانی که در شهر لاهه تجمع مشابهی برگزار کرده بودند نیز اعلام کردند که قصد ورود به بلژیک را دارند.

«الکساندر دو کرو» نخست وزیر بلژیک روز جمعه خطاب به افرادی که تصمیم داشتند به بروکسل بیایند، گفت: به قوانین بلژیک توجه کنند و در خانه خود اعتراض کنند.

پیشتر اعتراض های خودرویی موسوم به «کاروان آزادی» روز یکشنبه در پاریس با مداخله نیروهای پلیس و ضد شورش و بازداشت دست کم ۹۷ نفر سرکوب شد.

در حالی که گفته می‌شود اعتراض کامیون داران کانادایی به محدودیت های کرونایی الهام بخش اعتراضات فرانسه و سایر کشورهای اروپایی بوده است، برخی شکل و شیوه این اعتراضات را مشابه جنبش «جلیقه‌ زردها» می دانند.

جنبش جلیقه زردها در نوامبر (آبان) ۲۰۱۸ در پاریس آغاز شد. این اعتراضات نخست به افزایش مالیات و بهای سوخت شکل گرفت و آغاز شد و بتدریج به اعتراضاتی گسترده و دنباله دار به سیاست های مکرون تبدیل شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها