ائتلاف صهیونیست‌ها با کشورهای عربی به نفع ثبات منطقه است یا به ضرر آن؟

ائتلاف صهیونیست‌ها با کشورهای عربی به نفع ثبات منطقه است یا به ضرر آن؟
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 22:14

سفرهای مقامات رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی که به عادی سازی در روابط خود با این رژیم روی آورده اند، با هدف ایجاد ائتلاف های امنیتی و نظامی در منطقه است که اثرات و پیامدهای آن کل منطقه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

العالم - بحرین

این مساله را می توان از سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل به بحرین بعد از سفرهای وزیر خارجه و جنگ این رژیم به منامه در چند وقت اخیر متوجه شد.

هدف مهم تر از این سفرها، افزون بر سلطه بر محافل تصمیم ساز در بحرین و دیگر کشورهای عربی که به عادی سازی با رژیم صهیونیستی روی آورده اند، مقابله با ایران است که رژیم اسرائیل با کشورهای عربی یاد شده با سرپرستی امریکا به دشمنی با آن می پردازند.

این مساله با توجه به اظهارات بنت در منامه عجیب به نظر نمی رسد، وی گفته بود که سفرش فرصتی برای اتخاذ موضعی مشترک علیه ایران و هم پیمانانش به ویژه در یمن است.

همچنین همزمانی سفر نخست وزیر رژیم اشغالگر به بحرین با رزمایش های دریایی گسترده در منطقه به میزبانی منامه و 60 شرکت کننده بین المللی عجیب به نظر نمی رسد.

عربستان، امارات، عمان ، اردن و مغرب در کنار رژیم صهیونیستی دراین مانورها شرکت می کنند و ریاست این مانورها را یگان پنجم نیروی دریایی امریکا مستقر در بحرین برعهده دارد.

افزون براین، اظهارات مقامات فرماندهی نیروی دریایی امریکا درباره مشارکت قایق های اسرائیلی مجهز به پهپاد در عملیات مشترک در منطقه ، در شرایطی که از تعیین وابسته نظامی اسرائیلی در مقر ناوگان پنجم امریکا در منامه خبر داده شد، قابل توجه است.

همه این شواهد این باور و برداشت را تقویت می کند که تلاش ها درجهت وارد کردن رژیم اسرائیل به ساختار نظامی و امنیتی منطقه متمرکز است و این کار از طریق تکیه به نتایج توافق های عادی سازی است که کشورهای عربی وارد آن شده اند.

این درحالیست که ناظران معتقدند که این تلاش ها ، آن قدر که به میزان تنش در منطقه خواهد افزود، به تقویت ثبات در منطقه منجر نخواهد شد. چرا که طرح هایی علیه ایران و محور مقاومت کل منطقه اعم از فلسطین تا لبنان وعراق و یمن را هدف قرار خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها