پنتاگون درباره حمله به فرودگاه کابل دروغ گفته است

پنتاگون درباره حمله به فرودگاه کابل دروغ گفته است
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 15:11

خانواده‌ نظامیان آمریکایی کشته شده در حمله انتحاری داعش به فرودگاه کابل، گزارش وزارت دفاع آمریکا درباره این حمله را رد کردند.

العالم - امریکا - اسیا

درحالیکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار گزارشی درباره حمله انتحاری داعش به فرودگاه کابل مدعی است که هیچ مدرک قطعی مبنی بر زخمی یا کشته شدن افراد در این حمله وجود ندارد، خانواده‌های نظامیان آمریکایی کشته شده در این حمله گزارش را رد می‌کنند.

«شانا چاپل» مادر «کریم نیکویی»، یکی از 13 نظامی آمریکایی کشته شده در این حمله، به «واشنگتن پست» گفت که نظامیان آمریکایی پس از انفجار هدف شلیک با سلاح‌های سبک قرار گرفته‌اند.

چاپل افزود که در مراسم خاکسپاری پسرش با یکی از نظامیان که در هنگام حمله حضور داشته صحبت کرده و از او شنیده که نیروها پس از انفجار هدف تیراندازی قرار گرفتند و محل اصابت شلیک گلوله خود را نیز به او نشان داده است.

از سوی دیگر «مارک اشمیتز» عضو دیگر از خانواده نظامیان کشته شده آمریکایی در حمله به فرودگاه کابل نیز گزارش پنتاگون را متناقض خوانده است.
براساس این گزارش، اشمیتز از پنتاگون خواسته است تا قطعات فلزی که در بدن پسرش پیدا شده است را بررسی کند.

پنتاگون درحالی مدعی است که در این حمله هیچ گلوله‌ای شلیک نشده است که پس از این رویداد یکی از شبکه‌های اینترنتی افغانستان در گفت‌وگو با شاهدان عینی گزارش داده بود که بیشتر 170 غیرنظامی افغان جان باخته در این رویداد در نتیجه شلیک مستقیم نظامیان آمریکایی به قتل رسیدند.

پربیننده ترین خبرها