ادعای انور قرقاش؛ توافقات سازش با اسرائیل، در راستای تسامح در منطقه است

ادعای انور قرقاش؛ توافقات سازش با اسرائیل، در راستای تسامح در منطقه است
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 19:03

«انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات عربی متحده امروز یکشنبه ضمن تمجید از توافقات سازش با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق ابراهیم»، مدعی شد که این توافقات در راستای تسامح در منطقه است.

العالم - امارات

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از قرقاش گزارش داد، توافقات ابراهیم، «یکی از بزرگترین تحولات راهبردی است که منطقه خاورمیانه شاهد آن بوده است. طی دهه گذشته، به خاطر یک دستور کار سیاسی و تقابلی، دچار مشکلاتی شدیم، ولی توافقهای ابراهیم این مسئله را حل کرد».

وی همچنین مدعی شد که توافقات سازش برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، «موانع روانی را در هم شکست که طی سالیان گذشته، در منطقه ما، انباشته شده بود. منطقه به یک دستور کار برای تسامح نیاز داشت و توافقات ابراهیم این مسئله را رقم زد».

قرقاش با اشاره به اینکه نقش آمریکا در انعقاد این توافقها، «اساسی و محوری» بود، ادعا کرد: «برقراری روابط با اسرائیل، وضعیت منطقه را واقع‌گرایانه‌تر می‌کند... باید با چالشهای واقعی مقابله و آن را حل کنیم که منطقه از وجود آن، رنج می‌برد».

این مسئول اماراتی در پایان مدعی شد که «موضع سیاسی امارات در قبال مسئله فلسطین، ثابت بوده و اساسا مبتنی بر گفت‌وگو و بحث‌ و بررسی برای حل هر گونه اختلافی است».

گفتنی است؛ امارات و بحرین در سپتامبر 2020، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را در زمان ریاست جمهوری ترامپ، امضا و اجرایی کردند. این توافق خشم بسیاری از گروههای فلسطینی و کشورهای اسلامی را به همراه داشت.

در همین ارتباط، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به بیش از ۶۰ حزب سیاسی در کشورهای عربی نامه نوشت تا سال ۲۰۲۱ را به مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختصاص دهند.

این جنبش فلسطینی تأکید کرد که باید فقط پرچم این کشور در خاک آن، به اهتزار درآید و با تلاش صهیونیستها برای احداث سفارت در اراضی فلسطین، مقابله شود.

جبهه دموکراتیک خاطر نشان کرد، بدترین ضربه به ملت فلسطین و مسئله این کشور، «خنجر ناجوانمرانه عادی‌سازی روابط با اسرائیل و پیوستن به طرح ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی-عربی» بود؛ اقداماتی که مسیر منطقه‌ای معامله قرن را ترسیم می‌کند و باعث محرومیت ملت فلسطین از حمایت کشورهای عربی می‌شود.

این جنبش فلسطینی در پایان تأکید کرد، ملت فلسطین به حزبهای عربی امید دارد تا بتواند با عادی‌سازی مقابله کند و در سال آینده، طرحهایی مانند معامله قرن و اشغال کرانه باختری را شکست دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها