چه کسانی مجاز به سفرهای نوروزی هستند؟

 چه کسانی مجاز به سفرهای نوروزی هستند؟
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 20:13

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت همه مسافرانی که می‌خواهند برای تعطیلات سال نو از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، باید کارت واکسن به همراه داشته باشند.

العالم _ ایران

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد براساس آخرین پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، همه مسافرانی که می‌خواهند در این ایام و نیز در تعطیلات سال نو از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، علاوه بر نداشتن علائم بیماری، باید کارت واکسن به همراه داشته باشند.

داریوش باقرجوان درباره آخرین پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی ابلاغ شده برای سفرهای نوروزی گفت: همه مسافرانی که می‌خواهند در ایام نوروز برای سفر از وسائل حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده کنند، حتما باید کارت واکسن به همراه داشته باشند.

وی افزود مسافران حتی در صورت واکسیناسیون، اگر علائم بیماری داشته باشند، نمی‌توانند از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

باقرجوان گفت: مردم هنگام استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی اگر شاهد بروز تخلفات به ویژه در حوزه پروتکل‌های بهداشتی بودند، می‌توانند با سامانه تلفنی 141 سازمان راهداری یا سامانه پیام‌کوتاه 2000141 ارتباط برقرار و شکایت‌های خود را اعلام کنند و در چنین مواردی با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه افزود: مسافران به محض این‌ که شکایت خود را اعلام کنند، از آنها اطلاعات مورد نیاز دریافت خواهد شد و پس از آن به این مسافران کد رهگیری داده خواهد شد تا از نتیجه آگاه شوند.

باقرجوان گفت: پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا شامل سفرهای جاده‌ای با اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی خواهد شد.

وی افزود از لحظه‌ای که مسافر می‌خواهد از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کند، وظیفه نظارت، کنترل و مدیریت با سازمان راهداری است بنابراین علائم ظاهری همه مسافران قبل از سوار شدن چک خواهد شد و بر همین اساس به مسافران توصیه می‌کنیم در صورتی که علائم بیماری دارند، به هیچ وجه به پایانه‌های مسافری مراجعه نکنند.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری تصریح کرد: در صورتی که مسافری دارای علائم ظاهری و مشکوک به کرونا سوار وسائل حمل و نقل عمومی شود، مرتکب تخلف شده است و در اولین ایستگاه از وسیله نقلیه پیاده خواهد شد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها