فراخوان سفارت اوکراین در تل‌آویو برای جذب نیرو جهت نبرد با روسیه

فراخوان سفارت اوکراین در تل‌آویو برای جذب نیرو جهت نبرد با روسیه
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 11:55

سفارت اوکراین در فلسطین اشغالی با انتشار اعلامیه‌ای خواستار جذب صهیونیست‌های داوطلب مبارزه با ارتش روسیه شد.

العالم - فلسطین اشغالی

سفارت اوکراین در فلسطین اشغالی روز شنبه با انتشار اعلامیه‌ای شروع به جذب نیرو برای مبارزه با ارتش روسیه کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» سفارت اوکراین در اسرائیل در پستی در فیسبوک که به زبان اوکراینی نوشته شده است، آورده است: «سفارت تشکیل فهرستی از داوطلبانی را که مایل به شرکت در اقدامات رزمی علیه روسیه هستند، آغاز کرده است».

در این پست، سفارت اوکراین از کسانی که مایل به شرکت در نبرد با روسیه هستند، خواسته تا ایمیلی حاوی اطلاعات شخصی خود، از جمله هر تخصص نظامی که ممکن است داشته باشند، ارسال کنند.

روز جمعه، قبل از انتشار این پست فیسبوکی، سفیر اوکراین در فلسطبن اشغالی به خبرنگاران گفت که دفتر او بررسی کرده و از قانونی بودن داوطلب شدن اسرائیلی‌ها برای ارتش اوکراین اطمینان حاصل کرده است.

رژیم صهیونیستی قانونی ندارد که صهیونیست‌ها را از داوطلب شدن در ارتش کشورهای دیگر منع کند. تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰۰۰۰۰ اسرائیلی با ریشه اوکراینی در فلسطین اشغالی ساکن هستند که بیشتر آنها بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به فلسطین اشغالی رفته‌اند.

این در حالی است که خبرنگار والا نیوز خبر داد که سفیر تل‌آویو در مسکو به دلیل انتقاد این رژیم از حمله روسیه به اوکراین، به وزارت خارجه روسیه احضار شده است.

روزنامه عبری‌ «هاآرتص» نیز روز جمعه خبر داده بود که تل‌آویو بسیار محتاط است و درخواست کرده است که هیچ اظهارنظری که باعث رنجش مسکو شود، بر زبان آورده نشود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. پوتین گفت این دستور پس از آن صادر شد که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش تجاوزات اوکراین شدند.

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها