توضیح انور قرقاش درباره موضع ابوظبی در قبال بحران اوکراین

توضیح انور قرقاش درباره موضع ابوظبی در قبال بحران اوکراین
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 17:50

مشاور امور دیپلماتیک رئیس امارات در توضیح موضع کشورش در قبال بحران جاری در اوکراین تاکید کرد که حمایت از هر یکی از طرفین درگیری در این کشور به خشونت بیشتر منجر خواهد شد.

العالم - امارات

«انور قرقاش» مشاور امور دیپلماتیک رئیس امارات در توضیح موضع کشورش در قبال بحران اوکراین و حمله روسیه به این کشور، تاکید کرد که امارات معتقد است «همسویی و قرار گرفتن در کنار یک طرف در بحران اوکراین»، به خشونت بیشتر منجر خواهد شد.

این مقام اماراتی طی پستی در توئیتر نوشت: «جهان با آزمون دشوار و دو قطبی شدن شدید تحمیل شده به دلیل بحران اوکراین روبرو است که ارکان جامعه بین الملل را تهدید می کند و عوامل بی ثباتی را افزایش می دهد. با توجه به تجربه خود در منطقه ای پر از بحران، ما معتقدیم که راهکارهای سیاسی و ایجاد تعادل، امنیت و ثبات را تقویت می‌کند و بهترین راه برای مقابله با بحران‌ها و محدود کردن اثرات آن است».

وی طی پستی دیگر افزود: «موضع امارات در قبال اصول اساسی سازمان ملل، قانون بین‌الملل، حاکمیت کشورها و رد راه‌حل‌های نظامی استوار است. ما معتقدیم که همسویی و موضع‌گیری تنها منجر به خشونت بیشتر خواهد شد و در بحران اوکراین اولویت‌های تشویق همه طرف‌ها به اتخاذ دیپلماسی و مذاکره برای یافتن یک راهکار سیاسی است که به این بحران پایان می‌دهد».

ابوظبی در نشست روز جمعه گذشته شورای امنیت، به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت اقدام نظامی روسیه در اوکراین [علی‌رغم وتوی مسکو] رأی ممتنع داد و به نوعی نه موافقت و نه مخالفت از خود نشان داد.

«لانا نسیبه»، نماینده امارات در سازمان ملل، با انتشار بیانیه‌ای تحت عنوان «توضیح رأی امارات در شورای امنیت» تأکید کرد که امارات از توقف فوری خشونت‌ها و اقدامات خصمانه و ازسرگیری گفت‌وگوها و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه استقبال می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که به قوانین بین‌المللی و انسانی احترام بگذارند و جان غیر نظامیان را حفظ کنند.

پربیننده ترین خبرها