انجمن دفاع از قربانیان تروریسم حمله تروریستی در پاکستان و افغانستان را محکوم کرد

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم حمله تروریستی در پاکستان و افغانستان را محکوم کرد
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 10:30

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مساجد در پاکستان و افغانستان از تمامی فعالان حقوق بشر، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه دبیرکل و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل خواست تا با راهبردی عملی، به آلام طولانی بشر از این جریان شوم پایان بخشند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم آمده است: بار دیگر سازمان تروریسم با فجایعی جانکاه در پاکستان و افغانستان بیش از سیصد انسان بیگناه را به خاک و خون کشید. این گونه جنایات در ادامه دیگر فجایع مشابه در حمله به مراکز مذهبی و پیروان ادیان، مساجد و نمازگزاران باز هم نشانگر آن است که ادیان، خود از اهداف اصلی تروریسم کور در جهان معاصر بوده که دین ستیزان آن را راهبری نموده و از این پدیده شوم صرفنظر از عنوان و ملیت، به عنوان ابزاری مخرب بهره برداری می‌نمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کشتن انسان‌های بی‌دفاع که در حال نماز، دعا و اعمال عبادی هستند، هیچ گونه ارزش سیاسی نظامی نداشته، بلکه استیصال و درماندگی گروه‌های تروریستی و حامیان و تجهیزکنندگان آن‌ها را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

انجمن دفاع از قربانیان در این تاکید کرده است: ما معتقدیم که ریشه نزاعات و جنایات در اقتصادهای مبتنی بر فروش تسلیحات نهفته که با تولید هرروزه ناامنی و بی‌ثباتی در بخش‌های مختلف جهان و بویژه منطقه آسیا، در پی کسب منفعت بیشتر از فروش جنگ‌افزار و بمب‌های مخرب بوده و سالیان متمادی است که اینگونه با راهبردی جهنمی زندگی میلیون‌ها انسان را با وحشت و ترس و ویرانی همراه نموده است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم ضمن محکوم کردن این فجایع و با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و آرزوی شفای عاجل مجروحان، از تمامی فعالان حقوق بشر، کارشناسان فرهنگی، مجامع علمی، سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی بویژه دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌خواهد تا با راهبردی موثر و عملی، به آلام طولانی بشر از این جریان شوم پایان بخشند.

درجریان عملیات تروریستی و حمله به مسجد «امامیه» شیعیان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا دستکم ۶۰ نمازگزار به شهادت رسیده و ده‌ها نمازگزار دیگر مجروح شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

پربیننده ترین خبرها